גם שופט הכדורסל ירון זריף נחקר בחשד להעלמת מס

חוקרי רשות המסים ערכו הבוקר חיפוש בביתו של שופט הכדורסל הבינלאומי ■ זריף שפט העונה שני משחקים ביורוקאפ יחד עם סמי בכר, שנחקר אף הוא ברשות המסים בשבוע שעבר

אחרי מעצרו של שופט הכדורסל סמי בכר בחשד להעלמת מס בשבוע שעבר, מתרחבת החקירה לשופטים נוספים. שופט הכדורסל ירון זריף נחקר הבוקר (ב') ברשות המסים בחשד להעלמות מס.

חוקרי מחלקת חקירות פקיד שומה תל-אביב, בראשות רון חכם, הגיעו הבוקר לביתו של זריף בצפון תל-אביב, שם ערכו חיפוש מקיף. על-פי החשד, זריף העלים הכנסות שהיו לו משיפוט. נודע, כי החשד נגד זריף עלה במהלך חקירת פרשת "בנק ההשקעות" של מוני פנאן.

בשבוע שעבר נחקר שופט הכדורסל סמי בכר בקשר להעלמת הכנסות שקיבל משיפוט בחו"ל. גם במקרה של בכר החשד עלה במהלך חקירת פנאן. סניגורו של בכר, עו"ד דוד פורר, הכחיש כי לבכר יש קשר כלשהו בקשר לפרשת פנאן. באשר להכנסותיו משיפוט בחו"ל אמר פורר כי הנושא ממילא מצוי בהסדרה אזרחית.

90 משחקים בחו"ל

זריף, 46, נחשב לאחד משופטי הכדורסל הבכירים היום בישראל, והוא משמש כשופט מאז 1982. אתמול (א') בערב הוא עוד הספיק לשפוט משחק במסגרת רבע גמר גביע המדינה בין בני השרון לעירוני נהריה. העונה הוא שובץ לשפוט ב-8 משחקים בליגת העל.

זריף הוא אחד מ-10 השופטים הבינלאומיים של איגוד הכדורסל. כמו סמי בכר, גם זריף נמנה עם סגל שופטי היורוליג. בכר וזריף ניהלו יחד העונה שני משחקים יחד במסגרת היורוקאפ (יול"ב), האחרון שבהם לפני כחודש בין בשיקטאש לחובנטוד בדאלונה בטורקיה. זריף ניהל את גמר הפיינל-פור ההיסטורי ב-2008, שבו ניצחה הפועל חולון את מכבי תל-אביב במשחק האליפות.

בחקירתו בשבוע שעבר הודה סמי בכר כי העביר את כספים שקיבל עבור משחקים אותם ניהל בחו"ל לחשבון בנק ביוון.

10 שופטי הכדורסל הבינלאומיים של ישראל ניהלו במהלך 2009 כ-90 משחקים בחו"ל תחת הגג של יול"ב ופיב"א. בכר לבדו ניהל 30 משחקים, 16 מתוכם ביורוליג. עומר אסתרון ניהל 19 משחקים באירופה, ספי שמש 16 משחקים.

יו"ר איגוד הכדורסל, שי שני, אמר היום בעקבות ההתפתחויות האחרונות כי "שופט כדורסל חייב להיות נקי מכל רבב, ואין זה משנה אם מדובר בעבירות אתיות הקשורות בתפקידו או שמדובר בעבירות פליליות מכל תחום אחר. מדובר בחקירה חשובה המתבצעת על-ידי הרשויות המיומנות ביותר לכך, והאיגוד יסייע לחקירה בכל דרך אפשרית. היועץ המשפטי של האיגוד נמצא בקשר עם גורמי החקירה, ואנו נפעל בכל חומרת הדין בהתאם לעדכונים שנקבל מהרשויות. לא נהסס להשעות שופטים מפעילות במידת הצורך".