תצוגת רכבי היוקרה בדטרויט: הג'נרל מסתער קדימה

ג'נרל מוטורס חושפת קדילק חדשה בדטרויט, משפחתית קומפקטית חדשה בסין וביואיק בישראל

לאמריקנים אין היום זמן לבזבז על מכוניות תצוגה דמיוניות ולפיכך כל מכוניות התצוגה שהם חושפים מהוות למעשה הקדמה לגרסאות סדרתיות שיצאו לשוק בחודשים הקרובים.

לקטגוריה הזו שייכת גם מכונית התצוגה "XTS פלטינום", שהיא למעשה הדור החדש של הקדילק STS הגדולה. המכונית שמרנית יותר בעיצובה לעומת ה-STS ואיבדה את הקווים החדשים והפנסים המוזרים לטובת מראה רך והרמוני יותר. בדטרויט היא הוצגה עם הנעה היברידית-נטענת על פי צו האופנה אולם בעולם ישווק הדגם הסדרתי עם מנועים מקובלים, החל מ-2.8 טורבו חסכוני יחסית מבית סאאב.

בעוד שבדטרויט מציגה ג'נרל מוטורס את העתיד עם דגמי יוקרה את הכסף הרציני היא ממשיכה לעשות בשוק הסיני. לפיכך, במקביל לתערוכת דטרויט חושפת החברה בסין את הדור החדש של המשפחתית הקומפקטית החדשה, שנקראת בסין SAIL ועתידה להחליף את ה"אוויאו" בישראל ובאירופה בהמשך השנה או בתחילת 2011. המכונית מבוססת על הפלטפורמה הגלובאלית החדשה של ג'נרל מוטורס ומאמצת סגנון עיצוב חדש שמזכיר גרסה מוקטנת של ה"קרוז" המשפחתית. היא גדולה ומרווחת מהאוויאו הנוכחית ומצוידת בתא נוסעים שקט ואיכותי יותר. בסין היא הוצגה בינתיים עם מנוע 1.4 ליטר ותיבה אוטומטית במחירים לצרכן, שמתחילים בכ-8,600 דולר.

קדילק XTS פלטינום
קדילק XTS פלטינום

ובינתיים בישראל פרסמה UMI, יבואנית ג'נרל מוטורס, את המחירים של הביואיק "לה קרוס" החדשה. דגם ה-CX ההתחלתי יעלה כ-230 אלף שקל ואילו דגם ה-CXL המפואר יותר יעלה כ-260 אלף שקל. שני הדגמים מצוידים במנוע V6 חדש בנפח 3 ליטר עם 256 כ"ס. בשלב מאוחר יותר צפויה החברה לייבא גם מנוע אקוטק בנפח 2.4 ליטר, שמייצר 182 כ"ס.

SAIL שברולט אוויאו
SAIL שברולט אוויאו