תאגיד המים של תל-אביב-יפו קיבל רישיון הפעלה

הוקם כחברה פרטית בבעלות עיריית תל-אביב-יפו ולא כחברה עירונית ■ נועד לשרת מיליון איש, כ-400 אלף תושבי העיר ועוד 600 אלף תיירים, מבלים, עובדים, צרכני תרבות וכו'

הממונה על התאגידים ברשות המים, ישראל עינב, נתן רישיון הפעלה לתאגיד "מי אביבים 2010", תאגיד המים המיועד של תל-אביב יפו. התאגיד החדש הוקם כחברה פרטית בבעלות עיריית ת"א יפו ולא כחברה עירונית.

מרשות המים נמסר כי הפעלת התאגיד החדש אמורה להגדיל מאוד את היקף ההשקעות בתשתיות המים והביוב בתחומי תל-אביב יפו, לשפר את הגבייה, ולהפחית את פחת המים שקיים בעיר.

התאגיד אמור לשרת מיליון איש, כ-400 אלף תושבי העיר ועוד 600 אלף תיירים, מבלים, עובדים, צרכני תרבות וכו'. ברשות המים מעריכים שמדובר בהיקף אוכלוסייה שגדול אפילו מזה שמשרת הגיחון, תאגיד המים של אזור ירושלים, בעיקר בשל המשרדים הרבים שמאוכלסים בתל אביב.

בעיריית ירושלים, עם זאת, מעריכים שהיקף הצרכנים שהתאגיד המקומי משרת גדול בהרבה. 800 אלף תושבי העיר, לצד 10,000 משקי בית של סטודנטים ואזרחים זרים שאינם תושבי העיר וכ-333 אלף תיירים בחודש (על פי כך שב-2008 נרשמו 4 מיליון תיירים בירושלים).

כך או כך, התל אביבי ישרת אוכלוסייה גדולה שתהיה שנייה רק לזו של ירושלים. את עיריית ת"א יפו ייצג עו"ד גידי פרישטיק ממשרד מיתר-ליקוורניק.

כיום פועלים בישראל 45 תאגידים עם רישיון, מתוכם 37 העובדים באופן מלא, ושמונה בתהליכי התארגנות. 10 תאגידים נוספים בתהליכי תכנון.