אחד-העם סגרה יום חיובי בעליות של עד 1.8%; מניות הגז בלטו

המעו"ף עלה ב-0.5% מעל ל-1,150 נק' ■ אבנר הובילה את העליות במעו"ף: טיפסה ב-3.65% ■ זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס": "עוד לא נאמרה המילה האחרונה ביחס למגמת העלייה"

לאחר הירידות החדות אתמול (ג'), הבורסה בת"א התייצבה היום לאור איתותים חיוביים מוול סטריט וסגרה בעליות של עד 1.8% אותן הוביל מדד הנדל"ן, כאשר מדד המעו"ף טיפס ב-0.5% וסגר מעל רמה של 1,150 נקודות. אמש בניו יורק סגרו אמנם המדדים המובילים בירידות שערים, אולם ירידות אלו כבר היו מגולמות בת"א. היום, החוזים העתידיים על מדדי המניות בארה"ב עולים בשיעור קל. מחזור המסחר בת"א הסתכם בכ-1.97 מיליארד שקל.

בהיעדר נתוני מאקרו מהותיים בארה"ב, המשקיעים מעבר לים יתמקדו בעיקר בספר הבז' של הפדרל ריזרב, שיפורסם הערב. המשקיעים ינסו לדלות מהספר רמזים באשר לעוצמת ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב וכן באשר למדיניות המוניטארית של ה'פד'. יצוין כי בחודש הבא יגיעו לסיומם מרבית מכשירי ההלוואות המיוחדים שהשיק ה'פד' במהלך המשבר כדי להגביר את הנזילות בשווקים. כמו כן, בחודש מארס צפויה להסתיים התוכנית המיוחדת של הבנק המרכזי לרכישת אג"ח מגובות משכנתאות, אם כי באחרונה נשמעו קולות הקוראים להאריכה, מה שעשוי לבוא לידי ביטוי בספר הבז' שיפורסם הערב.

בחזרה לישראל, האוצר פרסם היום את נתוני הגירעון התקציבי ב-2009, שהיה נמוך מהצפוי והסתכם ב-5.15% מהתמ"ג בלבד, לעומת 6% עליהם דובר בתחילת השנה. הגירעון הסתכם בכ-40 מיליארד שקל, והאוצר הדגיש כי "בחודשים נובמבר-דצמבר של 2009 נעצרה המגמה של גירעון הולך וגדל בתקופה של 12 חודשים אחרונים; השינוי החיובי במגמה יימשך ככל הנראה גם בתחילת 2010".

זיו סגל: התנגדות למעו"ף ב-1,170 נקודות

מדד המעו"ף נסוג אתמול משיא של כשנתיים, לאחר שנכשל בניסיון פריצת ה-1,166 נקודות, אותה סימן זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", כרמת התנגדות קשה. הוא טוען כי אין להספיד עדיין את מגמת העלייה בבורסה, אולם בשלב זה רצוי להיזהר.

"המעו"ף ראה כמה ימים איך זה להיות מעל 1,166 וחזר לאחר כבוד אל מתחת לרמה זו; ניסיון פריצה מספר 1 נכשל", אומר סגל. "יום המסחר אתמול היה דובי במיוחד כאשר על תרשים הנרות היפני רואים נר מלא אדום שמבטא ירידה לאורך כל יום המסחר ושער סגירה הנמוך משמעותית משער הפתיחה. עוד לא נאמרה המילה האחרונה ביחס למגמת העלייה אבל בהחלט הוצב לגביה סימן שאלה גדול".

סגל מעדכן את רמת ההתנגדות המשמעותית במעו"ף ל-1,170 נק' מ-1,166 נק', ומדגיש כי "היה והמעו"ף לא יחזור במהירות אל מעל 1,170 נק', סביר שנראה כאן התפתחות של גל יורד. התמיכה הקרובה היא ב-1,130 נק'; מהלך מתחת ל-1,130 נק' יאשר היפוך למגמת ירידה שסביר שתימשך במקרה כזה לטווח הזמן הקצר-בינוני. מהלך מתחת ל-1,110 נק' יחשב איתות דובי נוסף. הגדרת המגמה נשארת מגמת עלייה ארוכת טווח אבל תחת אזהרה".

מניות הגז פותחות מבערים

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין לאחר שמניית דיסקונט נפלה אתמול בעקבות מכירת 5% מהמניות המוחזקות על ידי המדינה לדויטשה בנק במחיר של 8.87 שקל למניה, שהחליט לוותר על האופציה לרכוש 3.33% נוספים מהמניות. גורמים בשוק מסרו ל"גלובס", כי משקיעים מקומיים רבים לא התעניינו במניות דיסקונט במחירים של 8.85-8.9 שקל למניה אותם הציע דויטשה בנק. יתרה מזאת, הגורמים מסרו כי דויטשה התקשה למכור את המניות במחיר שקנה ולכן מכר את חלקן במחיר נמוך יותר.

מניות קידוח הגז הטבעי "תמר" - ובהן ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים - בלטו לחיוב לאחר שאמש עלתה מניית נובל אנרג'י לשיא שנתי בעקבות המלצות חיובית ממורגן סטנלי ו-S&P. האנליסטים התייחסו בחיוב לקידוח "תמר" בו שותפה נובל ואמרו כי למרות שהפקת הגז תתחיל רק ב-2012, ההשלכות יבואו לידי ביטוי במחיר המניה כבר השנה.

בקרב מניות הטכנולוגיה, טאואר ריכזה עניין לאחר שהמנכ"ל ראסל אלוונגר התחייב שוב בכנס שערכה החברה בניו יורק, כי היא תעבור לרווחיות במחצית השנייה של השנה. אלוונגר ציין כי ההכנסות צפויות להסתכם השנה ב-500 מיליון דולר, וכי שיעור הצמיחה בהכנסות יעמוד על 100% במחצית הראשונה.

חוזה לאלביט מערכות עם חיל הנחתים האמריקני ב-8.2 מיליון דולר: החברה תספק למארינס, באמצעות החברה הבת האמריקנית אלביט מערכות ארה"ב, מערכות ראש מתקדמות (קסדות ממוחשבות) למסוקי התקיפה "קוברה" AH-1W במהלך שנת 2010.

חברת ביומדיקס ריכזה עניין על רקע בליץ של הודעות שהוציאה היום לבורסה. החברה הודיעה על מיזוג פעילות חדשה לתוך חברת אלוטקס, ובמקביל על השקעה ב-4 חברות חממה חדשות, לצד חברת רוש הבינלאומית. השקעות אלה הן המימוש הראשון של ההסכם האסטרטגי שחתמה רוש עם קרן פונטיפקס, בעלת המניות הגדולה (18.6%) בביומדיקס.

[לאתר המעו"ף]