בן-דב שוקל לחסל ההחזקה בתפוז; צופה יציבות ברווחיות פרטנר

כך עולה ממצגת של סאני למשקיעים לקראת גיוס של 240 מיליון שקל ■ מעריכה דיבידנד של 300 מיליון שקל בפרטנר ברבעון

חברת סאני של אילן בן דב, המשווקת את הטלפונים הסלולריים של סמסונג בישראל, שוקלת למכור את החזקתה בתפוז ויוצאת בהנחה שפרטנר תחלק דיבידנד של 300 מיליון שקל מדי רבעון, בנוסף לדיבידנד המיוחד עליו הודיעה לאחרונה, בהיקף של 1.4 מיליארד שקל. כך עולה ממצגת של החברה למשקיעים לקראת גיוס בהיקף 240 מיליון שקל, מתוכם יזרים בן דב 50 מיליון שקל.

סאני, בה מחזיק בן דב כ-78.5%, מחזיקה בשרשור בשליטה בפרטנר , שכן בבעלותה 78% ממניות סקיילקס דרכה רכש בן דב את השליטה בפרטנר. סאני מתכוונת לשעבד מניות סקיילקס כך ששוויין יהיה 150% משווי מהערך הנקוב של אגרות החוב שהיא מבקשת להנפיק. אם כן, סאני תשעבד מניות סקיילקס, כאשר זו שעבדה בעצמה את מניות פרטנר כאשר ביקשה לגייס הון בשוק כדי לממן את רכישת השליטה בחברת הסלולר.

מהמצגת של סאני למשקיעים עולה, כי בכוונת החברה לוותר על חלוקת דיבידנדים עד אשר החוב הכולל שלה יירד מתחת לרבע מיליארד שקל. נכון להיום, החוב של החברה עומד על 392 מיליון שקל. החברה מעריכה כי תקבול הדיבידנדים מפרטנר וסקיילקס יזרים לקופתה 156 מיליון שקל השנה ו-99 מיליון שקל ב-2011.

"גם אם הדיבידנדים מסקיילקס ופרטנר בשנת 2010 יהיו קטנים מ-156 מיליון שקל, החברה תוכל לעמוד בהתחייבויותיה באמצעות מחזור חובות, הנפקת זכויות או באמצעות מכירת מניות סקיילקס", מסרה סאני.

בהמשך מציינת החברה כי היא שוקלת את האפשרות למכור את החזקתה בחברת האינטרנט תפוז (59.1%) וכי היא מעריכה כי רווחיות פרטנר תישמר ברמה של 1.2 מיליארד שקל בשנה ותחלק דיבידנד של 300 מיליון שקל ברבעון. ומה באשר לסיכונים הרגולטוריים? ובכן, להערכת החברה, "השפעת שינויים רגולטורים ישפיעו בשנת 2011 (דמי קישוריות, מפעיל וירטואלי); בשלב זה לא ניתן להעריך מה ההשפעה הצפויה להיות על פרטנר".