יתרות המט"ח של סין זינקו בדצמבר לשיא של 2.4 טריליון דולר

כך לפי נתוני בנק העם של סין (PBOC) ■ הבנקים העניקו הלוואות חדשות בהיקף 55.6 מיליארד דולר ■ קובעי המדיניות יצטרכו לעמוד בהחלטתם לעלות נתח הפיקדונות שהבנקים חייבים לשמור בצד

יתרות המט"ח של סין זינקו בדצמבר ב-23% לרמות שיא של 2.4 טריליון דולר, הגבוהה ביותר בעולם, כך לפי נתוני בנק העם של סין (PBOC). ההלוואות החדשות גם כן עקפו את התחזיות כאשר הבנקים העניקו הלוואות חדשות בהיקף 379.8 מיליארד ין (55.6 מיליארד דולר).

היקף ההלוואות החדשות הגבוה העלו את הסכום השנתי של ההלוואות לרמה חסרת תקדים של 9.59 טריליון יואן. ובכך, העלו החשש לבועת מחירים למרות מאמציו של ראש הממשלה וון ג'אבאו להימנע מכך.

"הנזילות עצומה והממשלה חייבת לעשות משהו בנידון", אומר איזיק מנג, כלכלן בכיר ב-BNP פאריבה בביג'ינג. להערכתו, האצת האינפלציה עשויה לעודד את הממשלה לסיים את הצמדת היואן לדולר שנמשכה 18 חודשים ולאפשר התייקרות של 3% עד סוף השנה.

במקביל להתחזקות היואן, נזכיר כי קובעי המדיניות יצטרכו גם כן לעמוד בהחלטתם מהשבוע האחרון לעלות את הנתח של הפיקדונות שהבנקים חייבים לשמור בצד. הסיכון הוא שעליית ההלוואות וזרם של הון ספקולטיבי מחוץ למדינה יערערו את הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.