מאבק הפטנטים: אפל דורשת איסור על יבוא מכשירי נוקיה לארה"ב

ההודעה על התלונה הוגשה אתמול לוועדת הסחר העולמי בארה"ב ■ נוקיה כבר הגישה תלונה נגד אפל בחודש שעבר על הפרת 7 פטנטים ■ אנליסטים מעריכים כי למחלוקת בין השתיים פוטנציאל של מאות מיליוני דולרים

מאבק הפטנטים העוסקים בטכנולוגיית הטלפונים החכמים בין אפל ל-נוקיה מחריף. אפל הגישה אתמול (ו') תביעת הפרת פטנט חדשה נגד נוקיה, שבה היא ביקשה לאסור את היבוא של מכשירי החברה לארה"ב.

ההודעה על הגשת התלונה פורסמה אתמול באתר של וועדת הסחר העולמי (ITC) בארה"ב.

המאבק בין אפל ונוקיה בנושא הפרות פטנטים התחיל בשנת 2009. אנליסטים מעריכים כי למחלוקת בין השתיים פוטנציאל של מאות מיליוני דולרים בתמלוגים שנתיים, וכי הדבר משקף את השינוי במאזן הכוחות בתעשיית הסלולר, כאשר הטלפונים הסלולרים הופכים למחשבים ידניים בהם ניתן לשחק גם במשחקי וידאו ולגלוש ברשת האינטרנט.

מצדה, נוקיה כבר הגישה בחודש שעבר תלונה לוועדת הסחר העולמי, בטענה ש-"אפל הפרה פטנטים של נוקיה למעשה בכל הטלפונים הסלולריים (אייפון), נגני המדיה והמחשבים של אפל".

7 הפטנטים אשר לגבי הפרתם הגישה נוקיה את התלונה, "קשורים להמצאות פורצות הדרך של נוקיה אשר בהן עושה כיום אפל שימוש לשם יצירת פיצ'רים מרכזיים הקשורים לממשק המשתמש במוצריה", כך נכתב בתלונה.