לראשונה בעולם: תחנת כוח שמבוססת על אתנול נפתחה בברזיל

פטרוברס, הנמצאת בשליטת ממשלת ברזיל, יחד עם ג'נרל אלקטריק שעזרה לעצב את התחנה, מהמרות כי העלייה בשימוש באנרגיה מאתנול ע"י מדינות בעלות מודעות ירוקה - תביא בתורה לעלייה בביקוש למוצר זה

ברזיל פתחה אתמול (ג') את תחנת הכוח הראשונה בעולם שמבוססת על אתנול. זאת, כחלק ממאמצי המדינה הדרום אמריקאית, המובילה בתחום הדלקים הביולוגיים, להגדיל את השימוש הגלובלי באתנול, כמו גם את השימוש שלה עצמה במקורות אנרגיה ירוקים. כך מדווחת סוכנות "רויטרס".

פטרוברס , הנמצאת בשליטת ממשלת ברזיל, יחד עם ג'נרל אלקטריק , שעזרה לעצב את התחנה, מהמרות שהעלייה בשימוש באנרגיה מאתנול ע"י מדינות בעלות מודעות ירוקה - תביא בתורה לעלייה בביקוש למוצר זה.

ברזיל, יצואנית האתנול הגדולה בעולם, כבר מנהלת מו"מ עם יפן על פיתוח תחנות כאלו במדינה. "אנו מצפים להראות את היתרונות הטמונים בהפקת חשמל ממקורות חלופיים לדלקים פוסיליים", אמרה מריה דאס גרקס, ראש חטיבת הגז הטבעי בפטרוברס.

השימוש באתנול בברזיל הוא מאוד נרחב, בעיקר כדלק לתחבורה, ולכן אך טבעי היה שתעבור גם לייצר חשמל באמצעות אתנול. נקודת התורפה של המהלך היא שהאתנול מיוצר מצמחי מאכל (בברזיל מדובר בעיקר בקני סוכר), מה שפוגע בשכבות החלשות, שהן עיקר האוכלוסייה בברזיל.

פטרוברס, בעזרת ג'נרל אלקטריק, שדרגה את המפעל, שמייצר 87 מגוואט חשמל, כך שיחליף באופן מיידי בין גז טבעי לאתנול. ג'ון אינגהם, מנהל חטיבת המוצרים באמריקה הלטינית של GE, אמר כי בדיקות הראו שהפיכת המפעל לאתנול הפחית את פליטת הפחמן הדו חמצני, בעוד שהספק האנרגיה נותר בעינו. ברזיל נשענת, אמנם, בעיקר על אנרגיה הידרואלקטרית, אך זקוקה לגיבוי בעונה היבשה.

אינגהם אמר כי לג'רל אלקטריק 770 טורבינות כגון אלו בהן עושה שימוש התחנה בברזיל, כולל ביפן, שניתן להמירן כך שיפעלו על אתנול. "תחנה כזו צורכת כמות רבה של אתנול, כך שהיא צריכה להיות במקום מתקבל על הדעת, כמו מקומות בהם אין גישה לגז, כמו יפן, איים מסויימים, או מקומות שנשענים על דיזל, כמו אזור האמאזונס".