"פגישת היכרות" בין בכירי דיסקונט והבינלאומי: על הפרק - כאל

לאחר תקופה ארוכה בה לא התקיימו פגישות רשמיות בין צמרת שני הבנקים נפגשו מנכ"ל בנק דיסקונט ומהיום גם יו"ר כאל , גיורא עופר ויו"ר הבנק הנכנס, יוסי בכר עם יו"ר הבנק הבינלאומי, ז'ק אלעד והבעלים של הבנק, צדיק בינו למה שהוגדר כ"פגישת היכרות"

בכירי בנק דיסקונט אירחו היום את בכירי הבנק הבינלאומי לאחר תקופה ארוכה בה לא התקיימו פגישות רשמיות בין צמרת שני הבנקים. היום נפגשו למה שהוגדר כ"פגישת היכרות" מנכ"ל בנק דיסקונט, גיורא עופר ויו"ר הבנק הנכנס, יוסי בכר עם יו"ר הבנק הבינלאומי, ז'ק אלעד והבעלים של הבנק, צדיק בינו לשיחה בת שעה.

נציין כי היום מונה גיורא עופר ליו"ר חברת כרטיסי האשראי כאל. זה היה גם הנושא המרכזי בו דנו הצדדים לרגל השינויים בצמרת החברה וכן על רקע הערכות לדחיית הנפקת כ-20% מהחברה לפי שווי שהוערך ב-3 מיליארד שקל ואשר היתה מתוכננת לחודש אפריל השנה. נציין כי הצדדים הם הבעלים של חברת כרטיסי האשראי, כאשר לדיסקונט החזקה של 71.8% ולבינלאומי החזקה של 28.2% בה.

על פי הערכות, הסיבה העיקרית לדחיית ההנפקה היתה השינוי הצפוי במודל העסקי של חברת כרטיסי האשראי. לאחר הכשלים שהתגלו בסליקה באינטרנט החליט דירקטוריון כאל להפסיק את פעילות סליקת אתרי הפורנו. במקביל, הוחלט על שינוי אופי פעילות הסליקה באינטרנט ומעבר למודל עסקי "נקי ומאוזן" יותר, על מנת להקטין את הסיכונים. כתוצאה מהשינויים הללו יקטנו רווחי כאל מפעילות הסליקה באינטרנט, ושווייה של החברה יפחת.

עוד ניתן להניח כי הצדדים דיברו ביניהם על האפשרות למכירת המניות של הבינלאומי אותם מחזיק דיסקונט בשיעור של 26.4% בהון. במכירה זו מעוניינים מאד בבנק הבינלאומי אשר טוען כבר זמן רב כי ההחזקה של דיסקונט בו פוגעת בתחרות וכי הדבר גם מונע ממנו לבצע איחוד של מניות בינלאומי 1 ו-5, איחוד שאם יקרה יאפשר לבינלאומי להיכנס למדד המעו"ף.