כבר לא בחינם: "ניו-יורק טיימס" יגבה תשלום על תכניו באינטרנט

יאפשר לקוראיו לצפות במספר מוגבל של כתבות ללא תשלום - אך מי שיחרוג מה"מגבלה" ייאלץ לשלם

זה לא חדש שהאינטרנט מתחזק על חשבון העיתונות הכתובה. כעת, מנסה העיתון "ניו-יורק טיימס" למנף את ההתחזקות הזו, ומודיע כי יתחיל לגבות תשלום מקוראיו על תכנים באתר האינטרנט שלו החל משנת 2011.

ה"טיימס" לא סיפק פרטים רבים על תוכנית הגבייה שלו, אך הוא היה מוכן לומר כי הגולשים יוכלו לקרוא מספר כתבות בחודש ללא תשלום, אולם מי שיחרוג מה"מגבלה" יתבקש לשלם על כל כתבה. זהו מודל שנראה כצובר תאוצה בתעשייה, שכן גם העיתון "פייננשל טיימס" אימץ אותו ב-2007.

מטרת המהלך היא להגדיל את הכנסות העיתון. דובר ה"טיימס" מסר בתגובה כי "הקדשנו זמן רב, מחשבה וניתוח שוק עמוק כדי לתור אחר דרכים להאיץ את ההכנסות מהאתר, וזהו הפיתרון הטוב ביותר".

העיתון לא סיפק כל פרט לגבי המחירים ואמר כי אלה יימסרו בסמוך להתחלת השירותים בתשלום.

אתרי התכנים באינטרנט מסתייעים היום בעיקר בפרסום לצורך הכנסות, אולם גורמים בתעשייה האמריקנית מציינים כי עלויות הפרסום הינן נמוכות, כך שיש צורך בטראפיק (כניסות גולשים) גבוה מאוד כדי שהדבר יהיה משתלם כלכלית.

"לפי מחירי הפרסומות היום, יש צורך ב-4 מיליארד גולשים שונים מדי חודש כדי לייצר הכנסות של 50 מיליון דולר בשנה", אמר רוב גרימשאו, מנהל באתר האינטרנט של "פייננשל טיימס". הוא ציין עוד כי האתר עצמו רושם היום כ-85 מיליון כניסות של גולשים שונים מדי חודש.