אירופה ננעלה בירידות שערים בהתאם למגמה בוול סטריט

חברת ההימורים המקוונים פלייטק חתמה על הסכם לשת"פ אסטרטגי עם סיינטיפיק גיימס האמריקנית ■ הצמיחה הכלכלית של סין האיצה לקצב המהיר ביותר מאז 2007 ברבעון הרביעי - 10.7%

שוקי אירופה ננעלו הערב (ה') בירידות שערים בתגובה לירידות השערים החדות שנרשמות בוול סטריט בשעת נעילת המסחר.

ברקע, נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי להגיש היום (ה') לבית הנבחרים הצעה לחוקים חדשים להגבלת לקיחת הסיכונים של הגופים המוסדיים וגודלם של הבנקים. כך מסר גורם רשמי בבית הלבן. אובמה צפוי לנאום אחרי פגישה עם ראש ה'פד' לשעבר, פול וולקר.

וולקר ויועצים נוספים הביעו חשש מפני הסיכונים וניגודי העניינים של הבנקים במסחר בכספם שלהם מול המסחר בכספי לקוחותיהם בניירות ערך, בסחורות, בנגזרים ובמוצרים פיננסיים נוספים. אובמה צפוי גם לצדד בהצעה להעניק סמכויות למפקחים לפרק מוסדות פיננסיים גדולים, אם פעילותם מהווה סכנה למערכת הפיננסית, וכן לתמוך בדרישות הון מחמירות יותר ובפיקוח נוקשה יותר על שוק הנגזרים. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על מגמה מעורבת בפתיחה.

הצמיחה הכלכלית של סין האיצה לקצב המהיר ביותר מאז 2007 ברבעון הרביעי - סימן לכך שהיא עשויה להמשיך ולקרר את התמממות היתר של שוק האשראי על מנת לייצב את הכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

הכלכלה הסינית רותחת

התמ"ג של סין צמחה בקצב של 10.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - יותר מתחזית השוק לגידול של 10.5%. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטיסיקה של סין.

במונחים שנתיים, התמ"ג של סין צמח ב-8.7% ב-2009 - מעל היעד של ממשלת סין להתרחבות כלכלית של 8.5%.

עוד פורסם היום כי הלחצים האינפלציוניים גוברים, סימן לכך שהבנק המרכזי של סין (PBOC) עשוי להעלות את הריבית העומדת כעת על 5.31%. מדד המחירים לצרכן (CPI) בסין עלה ב-1.9% בדצמבר - מעל תחזית השוק לאינפלציה של 1.7%. מדד המחירים ליצרן(PPI) עלה ב-1.7% - הרבה מעל התחזיות לעליית מחירים של 0.5% בלבד.

פלייטק חתמה על הסכם עם סיינטיפיק גיימס

חברת ההימורים המקוונים פלייטק חתמה על הסכם לשת"פ אסטרטגי עם סיינטיפיק גיימס (סימול: SGMS בנאסד"ק) האמריקנית, במסגרתו החברות ישלבו את טכנולוגיית ה-B2B של פלייטק עם היכולת של סיינטיפיק גיימס לתת ערך מוסף, כלומר להקל על פלייטק לחדור לשוק האמריקני.

מניות האנרגיה והכרייה האוסטרליות, BHP ביליטון וריו טינטו איבדו גובה לאחר שהנפט ירד אמש (ד') אל מתחת לרף 80 הדולר לחבית. סנטוס , מפיקת הנפט והגז השלישית בגודלה באוסטרליה דיווחה על ירידה בהיקף המכירות של הרבעון הרביעי.

מניית אקסטרטה ריכזה עניין לאור עליית מחירי הנחושת.

חברת Areva, יצרנית תחנות הכוח הגרעניות הגדולה בעולם, חתמה על הסכם למכירת חטיבת T&D לאלסטום ושניידר אלקטריק תמורת 4.09 מיליארד אירו.

מניית מטרו ריכזה עניין לאחר שיוניקרדיט שידרג את המלצתו למניה ל"קנייה" מ"החזק".

מניית הבנק המסחרי והתעשייתי של סין איבדה גובה לאור התגברות ההערכות להעלאת הריביות בסין.