עזריאלי במגעים לרכישת קניון לב המפרץ לפי 300 מיליון שקל

דוד עזריאלי ערך לאחרונה סיור יזום בקניון, במטרה לעמוד מקרוב על מצבו של הנכס ■ המגעים לרכישת הקניון מצביעים על רצונו של עזריאלי לתפוס אחיזה משמעותית בצפון, וזאת לאחר שרכש את קניון חיפה

רגע אחרי רכישת קניון חיפה, קבוצת עזריאלי, בראשותו של דוד עזריאלי, מנהלת מגעים לרכישת קניון לב המפרץ אשר מותג מחדש תחת השם "CINEMALL" - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע כי דוד עזריאלי ערך באחרונה סיור יזום בקניון כדי לעמוד מקרוב על מצב הנכס.

קניון לב המפרץ נמצא בבעלות שופרסל (37%) אמפל (37%) ואורי דורי (26%). לפני שנתיים הציעו אותו השלושה למכירה דרך כלל פיננסים לפי שווי של 300 מיליון שקל - תג מחיר הזהה לתג המחיר היום. בשעתו גילתה קבוצת עזריאלי התעניינות בקניון, אך בסופו של דבר לא הגישה הצעה לרכישתו.

מתכנן קניון גם בעכו

המגעים שבהם פתח כעת עזריאלי לרכישת הקניון מצביעים על רצונו לתפוס אחיזה משמעותית בצפון. לבד מרכישת קניון חיפה, עזריאלי מתכנן גם הקמת קניון בעכו. בנוסף מעידים המגעים כי עזריאלי רואה פוטנציאל השבחה בקניון.

קניון לב המפרץ סובל מתחרות קשה באזור, הן מצד הקריון והן מצד קניון חיפה והגרנד קניון. ב-3 השנים האחרונות השקיעו בעלי הקניון 200 מיליון שקל במתיחת פנים לקניון. מתיחת פנים זו כללה שיפוץ, שדרוג ובניית קומפלקס קולנוע גדול. כמו כן היא כללה את פינוי סניף שופרסל (3,600 מ"ר) ופינוי טרקלין חשמל (2,700 מ"ר), לטובת כניסתם של עסקי אופנה נוספים לקניון.

יצויין כי ההחלטה להשקיע בקניון באה לאחר מספר שנים שבהן ירדה קרנו של הקניון והוא סבל מהפסדים. עם זאת ולמרות ההשקעה, הקניון עדיין לא שב לימי הזוהר שלו.

קבוצת קניוני עזריאלי מונה היום 8 קניונים. גולת הכותרת של הקבוצה היא קניון מלחה בירושלים, שזכה למקום הראשון בדירוג הקניונים האחרון של "גלובס" והוכתר כקניון המוביל בישראל.

בנוסף מחזיקה הקבוצה גם בקניון עזריאלי, קניון איילון, קניון הנגב, קניון מרגלית השרון, קניון חולון, קניון גבעתיים ובאאוטלט הרצליה. עסקת רכישת קניון חיפה עדיין לא הושלמה.

בעוד שבעבר נמנע עזריאלי מרכישת קניונים ובנה בעצמו את קניוני הקבוצה, הרי שכעת נראה כי האסטרטגיה השתנתה. עזריאלי רכש לאחרונה את קניון גבעתיים וקניון חיפה, וכעת הוא עובד על הרכישה הבאה.