ברקליס מזהיר ממתקפת דובים: "אם המעו"ף יירד מתחת ל-1,131 נק', הדולר יזנק ל-3.9 שקלים"

צפו בניתוח הטכני של ברקליס: כלכלני הבנק, שבחודש אוקטובר האחרון המליצו על הבורסה ומאז עלה המעו"ף בכ-10%, לוחצים על הבלמים ■ בסקירה שהגיעה לידי "גלובס" הם מדברים על "סגירת פוזיציות שורט" בדולר-שקל ומנתחים את שוק המניות והמט"ח בישראל

"אם מדד המעו"ף יירד מתחת ל-1,131 נקודות, הרתיעה מסיכון תגבר וייתכן שהדולר יזנק ל-3.85-3.9 שקלים". את הדברים הללו אמרו כלכלני בנק ההשקעות הבריטי ברקליס קפיטל בסקירה מיוחדת שהוציאו ללקוחותיהם בסוף השבוע, אשר הגיעה לידי "גלובס". היום (א'), כידוע, נרשמות ירידות שערים חדות בבורסה ומדד המעו"ף יורד מתחת ל-1,130 נקודות.

הסקירה האמורה בוחנת את המצב במספר שווקים בהיבט של ניתוח טכני. לצד ישראל מנותחים גם שווקים אחרים באזור מזרח אירופה, אפריקה והמזרח התיכון, כגון צ'כיה ופולין.

בהתייחסם לשוק המט"ח בישראל, הכלכלנים מציינים "כיסוי פוזיציות שורט" על ידי משקיעים, מה שעשוי להסביר את העלייה של הדולר ל-3.72 שקלים ביום ו' האחרון לעומת כ-3.68 שקלים בתחילת השבוע שעבר.

"ישנה רמת התנגדות לדולר ב-3.77-3.79 שקלים", כותבים הכלכלנים, אך כאשר הם בוחנים גם את הבורסה הם מציינים כי במידה והמעו"ף ישבור את רמת התמיכה ב-1,131 נקודות, הירידות תימשכנה והדבר יתמוך בהמשך עליית הדולר אפילו ל-3.9 שקלים. יצוין, כי מאז תחילת חודש דצמבר התחזק הדולר בכמעט 7% מול האירו, אולם בישראל הוא דווקא נחלש בכ-1.5% מול השקל.

ב-11 באוקטובר פרסמו האנליסטים מאותה מחלקה בברקליס סקירה שורית למדי על הבורסה בישראל. המעו"ף שהה אז ברמה של 1,029 נקודות והכלכלנים מסרו כי הוא יגיע לשיא ההיסטורי ב-1,250 נקודות עד אמצע 2010. מאז, עלה המדד המוביל בכ-10%.

בתוך כך, לקראת החלטת הריבית מחר (ב') בישראל, ברקליס הולך נגד הזרם ומעריך כי הנגיד סטנלי פישר יעלה את הריבית ב-0.25% ל-1.5%. זאת, שעה שהקונצנזוס בשוק הוא כי פישר יותיר את הריבית על כנה לאחר שמדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר הפתיע ונותר ללא שינוי. גם החשש מייסוף השקל והירידות בשווקים הפיננסיים בימים האחרונים עשויים לגרום לפישר להותיר את הריבית על כנה החודש.

ברקליס קפיטל
הדולר-שקל ומדד המעו"ף. מקור: ברקליס קפיטל