מנכ"ל תרמוקיר: המחסור בחול יוביל לפיטורי 45 עובדים

הסחבת במכרזי כריית החול מגבירה את הלחץ על ענף החומרים לבנייה ■ המינהל: נפרסם מכרז בתוך כמה שבועות

תעשיית החול לבניין ממשיכה לסבול ממחסור בחומר. לטענת גורמים בענף החומרים לבנייה, הבעיה נובעת מסחבת בפרסום מכרזי כריית חול, נושא שנמצא באחריות מינהל מקרקעי ישראל. אלי כהן, מנכ"ל תרמוקיר, המספקת חומרים לבידוד בבנייה, החליט כדבריו "לצאת מהארון, כי המצוקה כבר כל כך חריפה שאין לי מה להפסיד".

לטענת כהן, אם המחסור בחול יימשך כפי שהוא, תרמוקיר שבבעלות קיבוץ חורשים תיאלץ לשלוח את 45 עובדיה הביתה.

המינהל השיב לפניית "גלובס" בסוגיה בחודש אוקטובר, כי בשנה הקרובה בכוונתו "לפרסם מכרזים לכריית חול בהיקף 7 מיליון מ"ק, באזור דימונה ובאזור אשדוד - שייתנו תשובה ומענה לצורכי החול במשק. בקרוב ייצא המכרז הראשון". אולם לפי כהן, "אנחנו כבר ב-18 בינואר 2010 ואין עדיין תוצאות מכרז. החומרים הולכים ואוזלים, ואנחנו הולכים בתוך חודש להיות בלי חומרי גלם לתעשיית הבטון, שמניעה את תחום הבנייה בארץ".

איזה אינטרס יכול להיות למינהל לעכב ביצוע מכרזים והכרזת זוכים? "לא אינטרס אלא אגו, שלומיאליות וחוסר הבנת התעשייה. כולם מפחדים לדבר איתם. יש הרגשה של שלטון טרור. אבל לי אין מה להפסיד כרגע. מה שיש לי להפסיד הוא שבעוד חודש 45 משפחות יצטרכו להתפרנס במקום אחר", מוסיף כהן.

התגובה העדכנית של המינהל מזכירה את הקודמת: "מכרז לכריית חול במישור רותם ל-10 מיליון טונות חול ייצא בשבועות הקרובים. מדובר על מכרז לביצוע עבודות כרייה במסגרת הכשרת קרקע לאזור תעשייה (כולל עבודות עפר ופינוי עודפים). מכרזים לחצץ גם הם בדרך. תקופת ההרשאה תהיה עשר שנים".

גורם במינהל אמר "גלובס" כי המינהל לא התחייב לפרסם את המכרז בתאריך ספציפי ולכן אין בעיה בהתנהלותו.