עזריאלי השקיע 143 מיליון שקל בהקמת מפעל גבס חדשני לטמבור

למעשה מדובר בהקמת חברה חדשה, טמבור גבס ■ מנחם עינן, נשיא קבוצת עזריאלי: "פתיחת מפעל לוחות הגבס היא שלב משמעותי בהתרחבות קבוצת גרנית, כחלק מאסטרטגיה להרחבת הפעילות בעולם תשתיות הבנייה"

דוד עזריאלי, הבעלים של קבוצת עזריאלי, יודיע הבוקר (ג') במסיבת עיתונאים על השקת מפעל לוחות גבס מתקדם בהשקעה של 143 מיליון שקל. המפעל נבנה באזור התעשייה עכו דרום על שטח של 30 אלף מטר. לדברי עזריאלי המפעל יספק תעסוקה ליותר מ-60 עובדים חדשים באזור הצפון. למעשה מדובר בהקמת חברה חדשה, טמבור גבס.

המפעל מבוסס על טכנולוגיות איכות סביבה חדשניות ומתקדמות ועומד בתקינה האירופית למפעלי חומרי בנייה.

לדברי מנחם עינן נשיא קבוצת עזריאלי, "פתיחת מפעל לוחות הגבס הנה שלב משמעותי בהתרחבות קבוצת גרנית כחלק מהאסטרטגיה להרחבת הפעילות בעולם תשתיות הבניה". לטענת אנשי הקבוצה השקת המפעל מבטאת מהפכה בשוק שכיום נשלט ברובו ע"י אורבונד, עם נתח שוק של יותר מ-85%.

יוסי זינגר מנכ"ל גרנית הכרמל ציין, כי: "גרנית הכרמל מסיימת את השנה הטובה בתולדותיה. החברה התרחבה בכל אפיקי הפעילות שלה וחיזקה את מעמדה דווקא בשיאה של שנת מיתון במשק. פתיחת המפעל החדש והרחבת פעילות טמבור , הנה חלק מתהליך ההתרחבות וההתמקדות העסקית של גרנית הכרמל ומחזקת את אחת הזרועות המרכזיות של הקבוצה כמובילה בעולם מוצרי גמר הבנייה. לקבוצה תוכנית השקעות ברורה כחלק מהפיתוח האסטרטגי והעסקי בפעילויות הליבה של גרנית הכרמל. 2010 תשקף את המדיניות הזו בכל אפיקי פעילות הקבוצה".

על הדברים הוסיף מיכאל דיין מנכ"ל קבוצת טמבור, כי "כחלק מאסטרטגיית טמבור המכוונת להיות חברה מובילה לצבע ולחומרי גמר בנייה, בחרה טמבור להשקיע משאבים רבים בהתרחבות לעולמות תוכן חדשים של לוחות ובלוקי גבס, בידוד ותקרות אקוסטיות המשלימים את סל המוצרים של החברה המובילה את שוק הצבע בישראל כבר 74 שנה. התקופה הכלכלית הסוערת לא מנעה מאיתנו את המהלך וכיום בסופה, אנו ערוכים בצורה אופטימלית יותר בשוק הישראלי".

עוד אמר דיין: "טמבור בחרה להקים את המפעל החדש באזור התעשייה בעכו, שיספק עשרות מקומות עבודה חדשים בצפון, כחלק מהראיה האסטרגטגית של הקבוצה לפיתוח הכלכלה בצפון".

עזריאלי: "שמח שנשארנו בישראל"

"המיתון בעולם הולך ועובר, כמעט שלא היתה בעיה במדינת ישראל", אמר דוד עזריאלי. "המשבר היה בעיקר פיננסי ולא פגע בצריכה וברמת החיים. שמח שבמדיניות שלי ובעידוד הקבוצה החלטתי להשקיע במדינת ישראל ולא לצאת למזרח אירופה ולמקומות אחרים. יש עכשיו הרבה הוכחות שצדקנו".

באשר לספקולציות כי עזריאלי ירכוש את אפריקה תעשיות, אמר עינן: "אין לנו כרגע מגע ישיר לקנות את אפריקה תעשיות בשלב זה. אנחנו עוסקים בנדלן מניב. אנחנו קונים רוכשים בונים ומחזיקים את הנכסים. שוק הבנייה בארץ התפתח ולאור זאת שהמיתון הולך ונגמר הנושא הזה לא ייפסק. הנכון הוא שכרגע יש גל דווקא בנושא של מחירי הדירות, אבל אנחנו ממשיכים לבנות במלוא ההיקף וקבוצת עזריאלי הולכת כרגע לפרויקטים חדשים".