לאחר 3 שנים של חסינות: קונסולת פלייסטיישן 3 נפרצה

האקר בשם ג'ורג' הוץ' דיווח כי הצליח לפרוץ את הפלייסטיישן 3 - השיג הרשאות קריאה וכתיבה לזיכרון המערכת וגישה למעבד של הקונסולה ■ עוד אמר כי לסוני אין אפשרות לחסום את הפריצה אלא רק לסבך את הגישה אליה

קונסולת המשחקים של סוני, פלייסטיישן 3, נחשבה עד היום לחסינה מפני פריצות. דבר זה אפשר לחברות המשחקים לייצר לה כותרים ולא להפסיד כסף על צריבות. ההגנה המתוחכמת של סוני שמרה על החברה מפני הפסדים כספיים, שיצרניות הקונסולות האחרות, כמו נינטנדו או מיקרוסופט, סופגות באופן תמידי וקבוע.

שוק הקונסולות הפרוצות הוא דבר שכיח מאוד בישראל וגם בעולם. חלק גדול מהמשתמשים מעדיפים לקנות מכונות משחקים שעברו טיפול על-ידי טכנאי. הסיבה לכך היא שבנוסף למחיר הקונסולה, שנע בין 1,000 ל-3,000 שקל, נדרשים המשתמשים לרכוש משחקים בעלויות של כמה מאות שקלים לכותר. העלויות הגבוהות מקשות על הגיימרים, שמעדיפים להשיג את המשחקים בצורה אחרת, כמו הורדה מהאינטרנט או רכישת משחק צרוב.

לפני מספר ימים דווח כי האקר בשם ג'ורג' הוץ', המוכר גם בכינוי GeoHot, הצליח לפרוץ את הפלייסטיישן 3, לאחר יותר מ-3 שנים שבהן הקונסולה הייתה חסינה. ההאקר בן ה-20 זכה לפרסום לאחר שפרץ את ה-iPhone הראשון של אפל ואיפשר שימוש בו אצל מספר מפעילות.

הוץ' דיווח בבלוג שלו כי הצליח להשיג הרשאות קריאה וכתיבה לזיכרון המערכת וגישה למעבד של הפלייסטיישן 3. לדבריו, נדרשו לו 5 שבועות לפרוץ את המערכת. עוד אמר הוץ' כי לסוני אין אפשרות לחסום את הפריצה, אלא רק לסבך את הגישה אליה.

האם בקרוב נוכל לרכוש משחקים צרובים לפלייסטיישן 3? עדיין לא ברור, אבל יש סיכוי סביר מאוד שכן. סוני יכולה בינתיים להתעודד מכך שמשחקים בקונסולה שלה פועלים על גבי תקליטורי בלו-ריי, שהם עדיין יקרים למשתמשים, ורוב הגיימרים לא מחזיקים צורב מסוג זה בבית.

מצד שני, יש סיכוי סביר שניתן יהיה להריץ משחקים פרוצים ישירות על הכונן הקשיח של המכשיר, מה שיכול לפשט את העניינים לפורצים הנלהבים.