ירידה של 24% בהכנסות DSPG ברבעון הרביעי

עופר אליקים, מנכ"ל החברה: "עשינו דברים לא טריוויאלים, והגדלנו את יכולת ייצור המזומנים של החברה"

המשבר הכלכלי לא פסח על DSPG , והכנסותיה בשנת 2009 צנחו ב-30.6% ל-212.2 מיליון דולר, כאשר ברבעון הראשון של השנה היא אף עברה להפסד על בסיס Non-GAAP. בראייה קדימה לשנת 2010 צופה החברה חזרה לפסים של צמיחה, אם כי ההכנסות עדיין רחוקות מלחזור לרמה בה הן היו טרום המשבר.

DSPG מספקת שבבי מולטימדיה לטלפוניים אלחוטיים. על-אף הירידה בהכנסות החברה לא פיטרה עובדים במשבר, וכיום היא מעסיקה כ-450 עובדים, מהם 300 בישראל.DSPG שולטת היום על כ-70% משוק השבבים לטלפוניה אלחוטית, המוערך בכ-250 מיליון דולר לשנה, ו-80% ממכירותיה נעשות ליצרנים במזרח הרחוק.

"השנה התחילה בצורה מאוד בעייתית עם ירידה משמעותית בהכנסות, והמשיכה עם שיפור מתון לאורך כל השנה", מסכם עופר אליקים, שנכנס לתפקיד מנכ"ל החברה בקיץ האחרון, את 2009. "עשינו הרבה פעולות שהם מאוד לא טרוויאליות, והגדלנו את יכולת ייצור המזומנים של החברה, דרך הורדת סעיף הלקוחות במאזן, ייעול ימי המלאי, תכנון החזרי מס והפיכת הון חוזר למזומנים".

את הרבעון הרביעי סיימה החברה עם הכנסות של 54.7 מיליון דולר, ירידה של 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר טווח התחזיות שמסרה החברה להכנסות ברבעון הקודם העריך הכנסות שבין 50 ל-56 מיליון דולר. גם ברווח הנקי חלה ירידה של 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-2.8 מיליון דולר, אם כי רווח זה היה גבוה לעומת ממוצע תחזיות האנליסטים, שהעריכו כי החברה תרוויח ברבעון זה 1.2 מיליון דולר בלבד. בכל שנת 2009 ירד הרווח הנקי של החברה ב-76%, ל-3.3 מיליון דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה גבוה במיוחד ברבעון החלף והגיע ל-9.2 מיליון דולר, אשר הגדילו את קופת המזומנים של החברה ל-122.9 מיליון דולר, או 5.38 דולר למניה.

לצד הפעילות הותיקה של תכנון שבבי מולטימדיה לתקשורת אלחוטית, פיתחה החברה קו מוצרים חדש, אשר משדרג את הטלפון האלחוטי הקיים בבית. במסגרת זו יהיו בטלפונים האלחוטיים אפשרות ל-WiFi , והטלפון האלחוטי יהיה בעל מסך מגע שיוכל לספק מידע ונתונים על נושאים רבים,שירותים של מוזיקה וגם להפוך לשלט רחוק על מוצרי אלקטרוניקה אחרים בבית. במהלך 2010 צפויים ההתחלה של השקות המוצרים הללו, ו-DSPG מצפה לרשום הכנסות ממוצרים אלה במחצית השניה של השנה.

במהלך הרבעון השקיעה החברה 2.2 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ BoneTone, המפתחת טכנולוגיות קול, אודיו וסראונד המיועדות לשיפור השמיעה באמצעות אוזניות. "מדובר בטכנולוגיה בראשית דרכה שמגדירה מחדש את כל חווית השמיעה, אולם היא יכולה להתפתח לפעילות משמעותית בעתיד", אומר אליקים. במסגרת הסכם ההשקעה ניתנה ל-DSPG אופציה לרכוש את החברה כולה בשנתיים הקרובות בסכום נוסף של כ-9 מיליון דולר.

לרבעון הראשון של 2010 מעריכה DSPG כי הכנסותיה יסתכמו בטווח של 51-56 מיליון דולר, עלייה משמעותית לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אשר ההכנסות בו היו נמוכות במיוחד, כאשר הרווח הנקי Non-GAAP צפוי להיות כ-2 מיליון דולר.

לשנה כולה, מעריכה DSPG כי תרשום הכנסות בטווח של 225-240 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 6%-13% ביחס להכנסות ב-2009, והרווח הנקי Non-GAAP יגיע ל-12 מיליון דולר, בטווח האמצע של ההכנסות.