הסיפור שאינו נגמר ב-TRD, נגמר: הושג הסדר חוב עם בעלי האג"ח

בכך מסתיימת מתיחות ארוכה בין החברה לבעלי האג"ח, במסגרתה בעלי האג"ח מאיימים כבר מספר שנים בדרישת פדיון מוקדם של האג"ח, בשל השקעות שביצעה החברה בנגזרים פיננסיים ובחברות מחוץ לעסקי הליבה שלה, אשר הובילו להפסדים כבדים

חברת טי.אר.די הבורסאית, שמפתחת מכשור לרפואת שיניים, הגיעה היום להסדר עם בעלי האג"ח שלה, להמרת האג"ח שלה למניות.

בכך מסתיימת מתיחות ארוכה בין החברה לבעלי האג"ח, במסגרתה בעלי האג"ח מאיימים כבר מספר שנים בדרישת פדיון מוקדם של האג"ח, בשל השקעות שביצעה החברה בנגזרים פיננסיים ובחברות מחוץ לעסקי הליבה שלה, אשר הובילו להפסדים כבדים. תשלום הריבית האחרון, שהיה אמור להתקבל מהחברה באוגוסט, לא שולם בעקבות מצוקה פיננסית אליה נקלעה החברה.

טי.אר.די נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של 15.1 מיליון שקל. החברה טרם הודיעה באופן רשמי על ההסדר ובינתיים ירדה ב-1.7% במניה לאחר אסיפת בעלי האג"ח.

כפי שנחשף ב"גלובס", פתרון הסכסוך התאפשר באמצעות תוכנית ההשתלטות של נפתלי מנדלוביץ', מרצה מוביל בקורסים בשוק ההון, אשר ביצע לאחרונה מספר השתלטויות על חברות דרך אגרות החוב שלהן בעקבות רכישת 80% מהאג"ח על-ידי.

מנדלוביץ' רכש 80% מהאג"ח, כאשר במסגרת ההסכם אליו הגיע מול החברה, יומרו האג"ח (בערך נקוב של 14 מיליון שקל) בכ-50% ממניות טי.אר.די. מנדלוביץ' יוביל את גרעין השליטה של החברה, בה אין בעל מניות דומיננטי אחר. לפי אסיפת בעלי המניות, מסתמן כי מנדלוביץ' ימנה הנהלה מטעמו לצד ההנהלה הקיימת.

בעקבות ההסכם ימנו בעלי השליטה החדשים הנהלה מטעמם, אשר תפעל במשותף עם בעלי השליטה ומנהלי החברה הנוכחיים, צבי דוידוביץ' וישראל רמות, כדי להעלות את טי.אר.די על דרך חדשה. השניים הם יזמי החברה, אשר גם המציאו את מוצריה בתחום רפואת השיניים וניהלו אותה עד היום.

בעבר ביקשו בעלי האג"ח הקודמים למנות מנכ"ל אחר לחברה, בעל ניסיון ואמין יותר על בעלי האג"ח, ולתפקיד מונה רו"ח צבי איציק. אבל הוא התפטר לאחר שלא הצליח לנהל את החברה יחד עם בעלי השליטה.

נכון לסוף הרבעון השלישי של 2009, דוידוביץ' ורמות היו חייבים לטי.אר.די 4 מיליון שקל ומניותיהם בחברה משועבדות לחוב זה ומכסות אותו. ההסדר הנוכחי כולל גם מנגנון להחזר החוב. בעבר לא העבירו השניים החזרים על חשבון החוב, כפי שנקבע בהסדרים קודמים.

מנדלוביץ' מסר בעבר ל"גלובס" כי אם ישתלט על החברה, הוא יוביל אותה לעסוק לא רק ברפואת שיניים, אלא במגוון תחומים. עם זאת, הוא הודיע כי לא יחסל פעילות זו, שהניבה לחברה הכנסות של 7 מיליון שקל במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2009.