בפימקו מעדיפים אג"ח של ממשלת גרמניה במקום אג"ח ארה"ב

(עדכון) מוחמד אל-אריאן: "נכון לעכשיו אנחנו מעדיפים השקעות בטוחות באג"ח של ממשלת גרמניה שנמצאת במצב טוב בהרבה מאשר ארה"ב" ■ "יוון תזדקק לעזרה חיצונית" ■ "האג"ח של ברזיל ועסקאות פורוורד על היואן הסיני הם אפיקי השקעה אטרקטיביים"

מוחמד אל-אריאן, המנכ"ל של פימקו, קרן האג"ח הגדולה ביותר בעולם, מעדיף השקעות בשווקים המתעוררים שלדעתו יציגו גם השנה תשואת יתר על השווקים המפותחים.

"אג"ח של ברזיל ועסקאות פורוורד על היואן הסיני הם אפיקי השקעה אטרקטיביים", אמר אל-אריאן במהלך ראיון שערך בסידני.

אל-אריאן, המנהל את פימקו של "מלך האג"ח", ביל גרוס, אמר כי "הכלכלה האמריקנית תבריא במהלך ששת החודשים הקרובים, אך לאחר מכן צפויה האטה של ההתרחבות הכלכלית".

מנכ"ל פימקו הוסיף כי הוא חושש מהגירעון התקציבי ההולך ומעמיק של ארה"ב ועל כן הוא מעדיף להשקיע באג"ח של גרמניה ולא באג"ח ארה"ב.

"נכון לעכשיו אנחנו מעדיפים השקעות בטוחות באג"ח של ממשלת גרמניה שנמצאת במצב טוב בהרבה מאשר ארה"ב", אמר אל-אריאן בראיון לסוכנות תומסון רויטרס.

בנוגע למשבר החוב ביוון, אמר אל-אריאן כי יוון תזדקק לעזרה חיצונית על מנת להתמודד עם הגירעון התקציבי ההולך ומעמיק.

נציין כי זה זמן רב שייוון היא תאונה שמאיימת להתרחש, בגלל החוב הציבורי הכבד והעדר כושר התחרות, אך בעיותיה אינן ייחודיות. גורל שכנותיה, מרחב האירו ואולי גם האיחוד האירופי עצמו תלוי בפתרון שלהן.

העדר שליטה פיסקלית וחוסר תחרותיות הולכים יד ביד בכל דרום-אירופה. ההצטרפות למרחב האירו ו"ההתלכדות" דחפו את התשואות של פורטוגל, איטליה, יוון וספרד אל אלה של גרמניה. בום האשראי שהתהווה כתוצאה מכך תמך בצריכה, אך יצר אינפלציה של שכר, שעלתה על הגידול בפריון והוציאה את יוון אל מחוץ לשוקי הייצוא המסורתיים שלה.

במקביל, הביורוקרטיה הכבדה והנוקשות של שוקי העבודה, המוצרים והשירותים הרתיעו השקעות במגזרים עתירי ערך מוסף, על אף שהשכר נשאר מתחת לממוצע של האיחוד האירופי. התוצאה: תערובת מזיקה של גירעונות שוטפים גדולים במאזני התשלומים ובתקציבים, שהובילה לגידול בחובות החיצוניים.