בעל מועדונים הורשע באונס שתי צעירות שהכיר ב"קפה דה-מרקר"

רוני גלילי, בעלי המועדונים "הלופט" ו"נו לימיט" בת"א, הורשע בביצוע מעשי אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום

בית המשפט המחוזי בתל-אביב הרשיע אתמול (ב') ברוב דעות את רוני גלילי, בעליהם של המועדונים "הלופט" ו"נו לימיט" בתל-אביב, בביצוע מעשי אונס, מעשים מגונים ומעשה סדום בשתי צעירות. הקשר עם שתי המתלוננות החל ברשת האינטרנט החברתית "קפה דה-מרקר" באמצעות תכתובת אינטרנטית.

לדברי גלילי, בינו לבין המתלוננת י' החלה בעקבות ההיכרות באתר "מערכת יחסים יצרית חושפנית בעלת גוון פרוע". לפי כתב האישום, גלילי הזמין את י' למודעון שבבעלותו כשזה היה ריק מאדם ונעול, ותקף אותה מינית. גלילי טען מצידו כי כל המעשים נעשו בהסכמה. לדבריו, גם עם המתלוננת א' קבע פגישה במועדון לשם קיום יחסי מין בהסכמה.

עדות לא אמינה

השופטת יהודית שיצר, שקבעה את דעת הרוב בהסכמת השופטת שרה דותן, קבעה כי עיקר המחלוקת בין הנאשם לבין המתלוננות נעוץ בשאלת הסכמתה לקיום יחסי המין. התביעה הסכימה כי בינו לבין י' שררה מערכת יחסים רומנטית, שבמסגרתה קיימו יחסי מין 3 פעמים, אך זו הסתיימה, ומעשה האונס התבצע לאחר מכן, למרות התנגדותה הנחרצת. השופטות קבעו כי עדותו לא אמינה והרשיעו אותו במעשי אונס בשתי המתלוננות.

עו"ד ליאור אפשטיין, סניגורו של גלילי, מסר: "זהו תיק שלא נמצא באקלים הפלילי הרגיל. מדובר בשאלות שברגש ובהבנה בסיטואציה אינטימית בין אנשים. העובדה שקיימת בתיק דעת מיעוט מלמדת עד כמה סבוכה מלאכת השפיטה בתיקים מעין אלה".

בלוגים אישיים במקום כלכלה

"קפה דה-מרקר" הוקם בתחילת 2007 מתוך כוונה לשמש כרשת עסקית, אולם התבסס עד מהרה דווקא כרשת חברתית וכאתר היכרויות פעיל למדי, במיוחד לגילאי 30 ומעלה.

לקפה, המתבסס על הפלטפורמה הטכנולוגית של חברת דקס, לא היו מעולם כלים אמיתיים ליצירת רשת עסקית אמיתית, אך הוא ריכז אליו עד מהרה עשרות אלפי משתמשים שבאו לחפש חברה וקהל קוראים לבלוגים אישיים במקום כלכלה.

לפי נתוני אלקסה, 69% מהנכנסים לאתר "דה-מרקר" כיום נכנסים למעשה לקפה, לעומת 19% בלבד לחלק החדשות של האתר. לפי נתוני גוגל, מדי חודש נכנסים לקפה כ-520 אלף משתמשים. נתון זה מחזק מאוד את "דה-מרקר" מבחינת רייטינג כללי, אך פוגע משמעותית בתדמיתו כאתר כלכלי-פיננסי.