ניהול ההשקעות של קופה"ג שובל יוצא ממנורה

ככל הידוע, הקופה, לדברי גורמים המקורבים אליה, נמצאת כיום במגעים עם קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, על מנת שזו תנהל את השקעותיה ■ בשובל מנוהלים כ-130 מיליון שקל

קופת הגמל הסקטוריאלית שובל, של הביוכימיאים והמיקרוביולוגים, מוציאה את ניהול נכסיה ממנורה מבטחים ניהול תיקים, בראשות שירי הייבלום.

ככל הידוע, הקופה, לדברי גורמים המקורבים אליה, נמצאת כיום במגעים עם קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, על מנת שזו תנהל את השקעותיה. בשובל מנוהלים כ-130 מיליון שקל. יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות הוא אשר גולדשלגר, והקופה פתוחה רק לעובדים שהארגון היציג שלהם הוא הסתדרות המיקרוביולוגים והביוכימאים.

לאחר תקופה ארוכה של ניהול השקעות במנורה, הצדדים נפרדים באופן הדדי במהלך שמצביע על השפעות הכיוון אליו הלך שוק ניהול התיקים למוסדיים בשנים האחרונות. כך, ככל הידוע מנורה לא הייתה מעוניינת מבחינתה בהערכת ההתקשרות עם שובל מכיוון שלא הרוויחה על ניהול ההשקעות בקופה - ולפי הערכות אף הפסידה. זאת מכיוון שדמי הניהול שקיבלה משובל היו נמוכים במיוחד סביב רמה של 0.08% מהנכסים (שהם כ-100 אלף שקל לשנה), כשמנגד, עלויות ניהול ההשקעות המוסדיות הולכות וגדלות.

בכל מקרה, מוקדם יותר השבוע דירקטוריון שובל אישר את ההתנתקות ממנורה. כאמור, גולדשלגר מנהל כיום מו"מ מתקדם עם הראל. בשובל כ-5,000 חשבונות.