גיל שבתאי ימונה לסגן החשכ"ל וירכז את תחום התשתיות

לשבתאי תהיה כעת השפעה רבה על גורלם של פרויקטים בהיקף עשרות מיליארדי שקלים ■ הסוגיה המרכזית הראשונה שבה יצטרך לטפל תהיה ההחלטה אם לבטל את הזיכיון להקמת קו הרכבת הקלה בתל-אביב

סגן החשב הכללי באוצר, גיל שבתאי, ירכז בידיו את הטיפול בכל הפרויקטים בתחום התשתית התחבורתית נוסף על פרויקטים בתחום המים שהוא מרכז כיום, כך נודע ל"גלובס".

הטיפול בתחום התשתיות התחבורתיות רוכז עד היום בידיו של אבי דור, המשנה לחשב הכללי, שנבחר לאחרונה למנכ''ל חברת הביטוח הממשלתית ענבל. בעקבות עזיבתו של דור, החליט החשב הכללי שוקי אורן לבצע שינוי מבני בהנהלת האגף. לפי השינוי שהוצע, תפקידיהם של דור ושבתאי ימוזגו לתפקיד אחד כך שאדם אחד ירכז את ניהול פרויקטי התשתיות של המדינה.

עוד נודע כי בכוונת אורן לחזק את הנהלת האגף במינוי סגן חשב נוסף, שיגיע ככל הנראה מבחוץ. בתקופה האחרונה עזבו את אגף החשב הכללי שניים מבעלי התפקידים המרכזיים שבו: המשנה לחשב הכללי עמי לנדאו ודור. עוד נודע כי בכוונת החשכ''ל להודיע על השינויים הללו אחרי ששר האוצר יובל שטייניץ יחתום על מינוי דור למנכ''ל ענבל.

לשבתאי תהיה כעת השפעה רבה על גורלם של פרויקטים בהיקף עשרות מיליארדי שקלים. הסוגיה המרכזית הראשונה שבה יצטרך לטפל תהיה ההחלטה אם לבטל את הזיכיון להקמת קו הרכבת הקלה בתל אביב שבו זכתה קבוצת MTS ולהעביר את הקמת הפרויקט לניהול תקציבי.

שבתאי נחשב אחראי להצלחת המכרז להקמת מתקן ההתפלה בשורק,ם. מנגד, נחשב שבתאי לרוח החיה מאחורי דרישת המדינה לחייב את מקורות ייזום לעמוד במחירים תחרותיים, כתנאי להסכמת המדינה להקמת מתקן ההתפלה באשדוד.