לנדאו אישר מכסות למערכות סולאריות בגגות; עדיפות לפריפריה

ברקע מהדהד הכישלון בהצבת מערכות סולאריות קטנות על גגות המבנים: מתוך מכסה של 15 מגוואט הותקנו 2 מגוואט בלבד

משרד התשתיות אישר מכסות להתקנת מערכות סולאריות קטנות על גגות מבנים עד סוף 2014. מדובר במערכות לייצור עד 50 קילווואט והצבתן על גגות בתים בפריפריה תתאפשר ללא כל הגבלה. במבני הציבור אושרה מכסה מיוחדת של 30 מגוואט, בדגש על מוסדות חינוך.

במשרד התשתיות מסרו כי הצבת המערכות על מוסדות חינוך נועדה "לקרב את התלמידים לנושא" וליצור "אלמנט חינוכי תוך הקניית ערכים".

עדיפות מיוחדת קיבלו גם היישובים בשטחי יהודה ושומרון, שזכו להקצאה של 2 מגוואט אשר נועדה "לפצות את התושבים על כי עד כה נמנעה מהם האפשרות לקחת חלק בפעילות השוק הסולארי, בשל אי-מתן אישורי מכירת חשמל לרשת מהמינהל האזרחי", לפי משרד התשתיות.

בשאר היישובים בארץ שאינם מוגדרים כפריפריה או באזור יו"ש, ניתנה מכסה של 50 מגה-וואט. לפי נתוני משרד התשתיות, ההיענות למערכות נמוכה למדי. בישראל הותקנו עד כה מערכות סולאריות המספקות 10 מגוואט מתוך 35 מגוואט במכסה הקודמת, כאשר במשקי הבית ההיענות מאכזבת למדי: מתוך מכסה של 15 מגוואט הותקנות 2 מגוואט בלבד.

"המתווה החדש מסיר כל הגבלה של התקנת מערכות סולאריות ביתיות עד 4 קילוואט ובכך מקדם את מימוש חזון הגגות הירוקים", אמר שר התשתיות עוזי לנדאו. "ההעדפה לאזורי העדיפות הלאומית נובעת מתוך מדיניות כוללת לפיתוח הפריפריה, ונועדה לעודד העסקת כוח אדם מקומי".