משרד האוצר ושפיר הגיעו להסכם פשרה בפרויקט 531

בהסכם נקבע שחברת שפיר תוותר באופן מיידי על הזיכיון למימון, תכנון, הקמה ותפעול של דרך 531, והמדינה תשיב לשפיר את כתבי הערבויות הבנקאיות המופקדות בידה הנוגעות לפרויקט

הערב (יום א') הגיעו משרד האוצר ושפיר הנדסה להסכמה במסגרתו תוותר חברת שפיר הנדסה על זכייניתה בכביש 531. בשבועות האחרונים התנהל מו"מ בין החשב הכללי במשרד האוצר לחברת "שפיר הנדסה כביש 531 בע"מ".

בהסכם נקבע שחברת שפיר תוותר באופן מיידי על הזיכיון למימון, תכנון, הקמה ותפעול של דרך 531, והמדינה תשיב לשפיר את כתבי הערבויות הבנקאיות המופקדות בידה הנוגעות לפרויקט, תוך שלושה ימים מרגע חתימת ההסכם.

כן הסכימו הצדדים שהם חוזרים בהם מכל טענותיהם זה כלפי זה, ואין ולא תהיה להם טענה במישרין או בעקיפין אחד כלפי השני בכל הנוגע להסכם זה. עוד נקבע בהסכם, כי למדינה אין כל התנגדות ששפיר תעביר את התכנון שביצעה עד כה ביחס לפרויקט תמורת תשלום למי שייבחר בסופו של דבר לבצע את הפרויקט (בניגוד לחוזה המקורי, שקבע כי התכנון הוא רכושה של המדינה).

משפיר הנדסה נמסר: "אנו שמחים כי הגענו להסכמות המקובלות על שני הצדדים. שפיר תוסיף להיות הגורם המוביל בשוק התשתיות במדינת ישראל".