3GSOLAR: פיתחנו תא פוטו-וולטאי שמייצר חשמל גם בצל

החברה, שגייסה 5.7 מיליון דולר מ-VENTURES 21, טוענת לפריצת-דרך טכנולוגית ■ תציג את הפיתוח שלה בתערוכת הקלינטק בכנס אילת-אילות שייפתח מחר

חברת GSOLAR3 טוענת לפריצת דרך בתחום הציוד לייצור אנרגיה מתאים פוטו-וולטאים. לדברי ד"ר יונתן גולדשטיין, מייסד ונשיא החברה, "תאינו ששיטחם 225 ס"מ רבועים, מייצרים חשמל מאנרגיית השמש, גם בצל. דור זה מבטיח להיות פורץ דרך במחירו הנמוך בהשוואה למצוי כיום בשוק התאים הפוטו-וולטאים", אמר.

בחברה מסבירים, כי המרת אנרגיית השמש לחשמל עולה כסף רב, וטוענים כי ההספק החשמלי שהיא תייצר יהיה זול ממחיר ייצורו בטכנולוגיית הסיליקון והשכבות הדקות (Thin Film). "תאים גדולים ויעילים, מחיר חומרי גלם נמוך וביצועים טובים יותר בתאורה נמוכה, הם היסוד לטכנולוגיה המהפכנית ולתהליך הייצור של "3GSOLAR, אומר גולדשטיין.

גולדשטיין יציג את התאים הגדולים של 3GSOLAR בכנס אילת-אילות לאנרגיה מתחדשת שייפתח מחר (ג') באילת ויימשך עד יום חמישי.

ב-GSOLAR3 מסבירים כי החברה מייצרת את התאים הסולאריים שלה כ"סנדוויץ'" של חומרים נפוצים, שרובם חומרים אורגניים לא מזהמים (ירוקים) המייצרים זרם חשמלי מאור השמש בתהליך הדומה לפוטוסינטזה. החברה טוענת לפיתוח של תהליך מהפכני עם עלות הצטיידות נמוכה, המאפשרת זמן הקמה קצר של קו ייצור.

להמשיך לייצר חשמל בצל

הפיתוח של החברה נועד לענות על בעיה נפוצה בתעשיית הסולארית, שנוגעת לקושי של התאים הפוטו-וולטאים לתפקד בתנאי צל. כל המודולים הסולאריים התעשייתים מורכבים משורה של תאים סולאריים המחוברים (חשמלית) בטור. בדרך-כלל, כאשר תא אחד של סיליקון או שכבות דקות מוצל, תא זה חוסם את כל התאים בסידרה בה הוא נמצא. ב-GSOLAR3 טוענים שרק התאים של החברה ממשיכים לייצר חשמל גם באור נמוך, ואינם חוסמים תאים סמוכים, אפילו כאשר מחשיכים אותם לגמרי.

לדברי ברי ברין, מנכ"ל החברה, "אין כמעט גבול עד כמה ניתן להוריד עלויות על ייצור חשמל מאנרגיית השמש. כאשר חברות אחרות נאבקות ולא יכולות לדמיין ירידה מתחת לדולר לוואט בייצור המוני, לנו יש טכנולוגיה ותוכנית ייצור שיביאו אותנו ל-40 סנט לוואט חשמל, והתאים שלנו ממשיכים לעבוד ולייצר חשמל גם בצל".

לטענת החברה, היא הצליחה לבנות את התא הסולארי הגדול בעולם מסוג תא צבע או DSC.מדובר בדור השלישי של התאים הסולאריים, טכנולוגיה המבוססת על חומר אורגאני הרגיש לאור (Dye-sensitized Solar Cell (DSC) technology).DSC פועל בדומה לתהליך הפוטוסינטזה ומשתמש בסנדוויץ' של אלקטרוליט טיטניה וצבע אורגני רגיש לאור ליצירת זרם חשמלי.

החברה גייסה 5.7 מיליון דולר מ-VENTURES 21 חברת ההשקעות מניו-יורק המתמחה בהשקעות קלינטק בשלב המוקדם, וקיבלה עוד 2 מיליון דולר ממענקי מו"פ וחוזים. החברה ממוקמת בירושלים ומעוניית להמשיך לגייס.