לודן תקים בספרד מתקנים לייצור חשמל ב-4.5 מיליון אירו

זאת באמצעות ביו-גז ■ המימון יהיה מבוסס על הון עצמי, הון זר ומענק ממשלתי מטעם ממשלת ספרד, שצפויה לתמוך בכ-20% מעלות הפרויקט

לודן הודיעה היום (ב') כי חתמה עם קבוצת חברות מספרד על הסכם להקמה ותפעול מתקנים להפקת אנרגיה מביו-גז. ההסכם נחתם באמצעות לודן אנרגיה חו"ל (LEO) ולודן אנרגיות מתחדשות.

במסגרת ההסכם יקימו לודן ושותפותיה שתי חברות חדשות בספרד כאשר LEO תחזיק 25% ממניותיהן. החברות החדשות יפעלו בתחום הביו-גז ויקימו שלושה מתקנים לייצור חשמל מרפש בע"ח אשר יסופק ע"י הקבוצה הספרדית. היקף ההשקעה בהקמת המתקנים מוערך בכ-1.5 מיליון אירו למתקן והמימון יהיה מבוסס על הון עצמי, הון זר ומענק ממשלתי מטעם ממשלת ספרד שצפויה לתמוך בכ-20% מעלות הפרויקט.

המתקנים יוקמו ויופעלו בשיטת ה-BOO (בניה הפעלה ובעלות) לתקופה של 15 שנים ולאורך תקופת הפעלתם, יימכר החשמל לרשת החשמל המקומית במחיר מסובסד.

ארנון אהרון, מנכ"ל משותף בלודן, אמר עם חתימת העסקה כי "לודן רואה בהסכם שנחתם צעד נוסף ליישום האסטרטגיה של פיתוח עסקים בתחום איכות הסביבה וכן כניסה לאחזקות ארוכות טווח, עם תזרים קבוע לאורך זמן. מדובר באחד ממנועי הצמיחה העיקריים והאסטרטגיים שלנו ואנו רואים בתחום זה פוטנציאל גדול, במיוחד לאור השינויים האקלימיים על פני כדור הארץ, מחירי התשומות ומקורות אנרגיה וכן הצהרות של מנהיגי המדינות בעולם. הבחירה בספרד נעשתה בעיקר על רקע העובדה כי ממשלת ספרד מייחסת חשיבות רבה לנושא האקולוגי ואף מתכוונת לתמוך בפרויקט".