העיצומים בדיסקונט מחריפים: השבתה של 1,000 עובדים

גלובס tv ריקי בכר הודיע כי ממחר יושבתו החטיבה העסקית, החטיבה הפיננסית, ני"ע, סחר חוץ, מחלקה כלכלית, אגף הייעוץ המשפטי והסניף הראשי ■ הנהלת הבנק: "אנו עושים כל מאמץ כדי למזער את הפגיעה בשירות ללקוחות"

העיצומים בדיסקונט יחריפו ממחר. יו"ר ארגון העובדים, ריקי בכר, הודיע לעובדים כי ממחר (ה') יושבתו החטיבה העסקית, החטיבה הפיננסית, ניירות ערך, סחר חוץ, מחלקה כלכלית, אגף הייעוץ המשפטי והסניף הראשי בתל אביב. בסך בכל מדובר בהשבתה של כאלף עובדים.

הוועד הארצי של עובדי הבנק החליט כי בכל יום תתכנס מזכירות הוועד ותחליט על הצעדים הארגוניים השונים שיינקטו מידי יום. בכר אמר כי "אין מאבק צודק והכרחי מהמאבק הזה. שיטות ההעסקה בבנק הפכו לאמצעי בידי הנהלת הבנק במטרה לסרס את הכוח הארגוני של העובדים. אנחנו נחושים להוציא את המושגים "אאוטסורסינג" ו"ארעיות" מהלקסיקון של הבנק". היום לא התקיימו אסיפות צוות בדיסקונט, לא פעילות שיווק יזומה, ולא הדרכות. בנוסף שבתו 28 סניפים במרחב ירושלים והדרום.

בתגובה נמסר מהנהלת הבנק כי "אנו עושים כל מאמץ על מנת למזער את הפגיעה בשירות ללקוחות ופועלים למציאת פתרון למחלוקת הקיימת, בהקדם האפשרי. המסחר בניירות ערך יימשך כרגיל באמצעות סניפי הבנק. לקוחות הסניפים השובתים יוכלו לקבל שירות באמצעות השירותים הישירים קרי, טלבנק, אינטרנט והמכשירים האוטומטים, כמן כן לקוחות אלו יוכלו לקבל שירות בנקאי מלא בכל אחד מסניפי הבנק ברחבי הארץ".

העיצומים מתקיימים תוך כדי שהנהלת הבנק מקיימת מו"מ עם בכר על הסכם העבודה החדש כשקיימת מחלוקת על שיעור תוספת השכר שיקבלו העובדים. בעוד הועד דורש תוספת של 5% לשנה מוכנה ההנהלה לתת 2.5%. השכר ברוטו של עובדי דיסקונט היה בשנת 2008 הגבוה במערכת הבנקאית ועמד על 16,500 שקל בחודש.