מנכ"ל ויזה כאל צ'צ'יק הודיע להנהלה על התפטרותו מהתפקיד

כתוצאה מכשלים אלו שנחשפו בחודשים האחרונים ב"גלובס", הטילו חברות כרטיסי האשראי הבינלאומיות ויזה ומאסטרכרד על כאל קנסות גבוהים מאוד ויזה קנסה את כאל 12 מיליון אירו ומאסטר ב-8 מיליון דולר

מנכ"ל כאל בועז צ'צ'יק, הודיע הבוקר על התפטרותו. זאת בעקבות כשלים וליקויים בסליקת כרטיסי אשראי בעלי סיכון גבוה כמו תוספי מזון והימורים. צ'צ'יק יישאר בחברה עד לביצוע החלפה מסודרת עם מחליפו בתפקיד כשייקבע זהותו.

כתוצאה מכשלים אלו שנחשפו בחודשים האחרונים ב"גלובס", הטילו חברות כרטיסי האשראי הבינלאומיות ויזה ומאסטרכרד על כאל קנסות גבוהים מאוד ויזה קנסה את כאל 12 מיליון אירו ומאסטר ב-8 מיליון דולר. בחברה נערכו גם שינויים ארגוניים, החברה הבת כאל נכסים נסגרה והמנכ"ל שלה סטיב גרינשפן שהיה אחראי על הפעילות באינטרנט סיים את תפקידו. היום כצפוי הגיע תורו של צ'צ'יק שלח אחריות והתפטר.

מנכ"ל בנק דיסקונט, הבעלים של כאל, גיורא עופר המכהן גם כיו"ר כאל, טרם החליט מי יחליף את צ'צ'יק. מועמדותו של ראש החטיבה הקמעונאית בדיסקונט ישראל דוד, נמצאת בספק לאור תפקידו החיוני בבנק. עוד עולה שמו של יובל גביש, לשעבר מנכ"ל בנק לאומי למשכנתאות וכיום יו"ר אייס דיפו. גביש ועופר עבדו ביחד בבנק לאומי בתקופה בה היה עופר ראש חטיבה בלאומי.

6.5 שנותיו של צ'צ'יק בכאל התאפיינו בצמיחה מואצת ועד לפיאסקו האחרון, הוא נחשב כמנכ"ל מצוין. בימיו הפכה כאל לחברה המובילה בתחום האשראי החוץ בנקאי (57% מהשוק), בתחום הסליקה באינטרנט, ואף הפעילה שיטת הטבות חדשות ללקוחות. כאל היתה החברה הרווחית ביותר בענף כרטיסי האשראי ובהפרש גדול מול מתחריה.

לפני תפקידו בכאל היה צ'צ'יק מנכ"ל אלרן ומנכ"ל סנפרוסט.