מקדם ההגנה למתלהבי נדל"ן

פעולותיו של חזקיהו עשויות להציל מאות רוכשי דירות מטרגדיה יוונית נוסח חפציבה

ועדה של רשות המיסים בוחנת זה זמן מה כיצד לנשל את קבוצות הרכישה מיתרונן המיסויי, ומשרד השיכון שוקד חודשים על רגולציה שתגן על רוכשי הדירות ותסדיר אחת ולתמיד את תחום העיסוק הפרוץ הזה, שנקרא ארגון קבוצות רכישה.

אך בזמן שהרגולטורים מתנהלים בעצלתיים, צצות להן עוד קבוצות רכישה שמבטיחות הרים וגבעות.

ואז, כשברשות המסים עוד מתווכחים באיזה מסלול כדאי למסות את קבוצות הרכישה, וכשבמשרד השיכון רק נערכים לשימוע שאליו יזמנו את בכירי מארגני הקבוצות, אלופי שיווק החלום, בא בוקר בהיר אחד המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, ובמחי יד אחד סוגר לקבוצות הרכישה את ברז המימון.

דאוס אקס מכינה.

פעולותיו של חזקיהו עשויות להציל מאות רוכשי דירות מטרגדיה יוונית נוסח חפציבה, והישראלים מבינים כעת איזו עוצמה יש למי שיכול לאגף את קבוצות הרכישה מצד המערכת הבנקאית. אבל הישראלים שנוהרים לכנסי קבוצות הרכישה ונוהים אחר החלום לרכוש דירה מוזלת, לא יוכלו להישאר לאורך זמן עם הלשון בחוץ. הם לא מוכנים יותר להקריב 125 משכורות בשביל ארבעה קירות.

למרבה הצער, כל שנותר לומר להם הוא, שהישועה עוד לא נראית באופק. הריבית על המשכנתאות מתחילה אמנם לעלות ומשקיעי הנדל"ן מממשים נכסים, אך מחירי הדירות בשלהם. גם הקבלנים מצידם לא ממש עוזרים לישראלי להגיע לדירה הנכספת, כשהם ממשיכים להציע מחירים כפולים ממחירי המינימום במכרזים על קרקעות. והרפורמה בוועדות התכנון? לא בטוח בכלל שתביא לירידה במחירי הדירות.

המסקנה, הגדלת מלאי הדירות בערי ישראל תהיה חייבת להתבצע בשנים הקרובות. או שאולי נתחיל לבנות לגובה של 100 קומות ויותר.

עדיף על מגדלים באוויר.