רפורמת התחבורה של נתניהו לא תידון בישיבה הקרובה

גורלה של תוכנית "נתיבי ישראל" לוט בערפל ■ בסביבת רה''מ אומרים: התוכנית תובא לאישור באחת מהישיבות הקרובות לאחר גיבושה הסופית ■ היום התקיימה ישיבה נוספת

תוכנית "נתיבי ישראל" לא תובא לאישור בישיבת הממשלה הקרובה שתתקיים בחצר תל-חי וזאת בניגוד להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה, התוכנית תובא לאישור על ידי הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה, כך עולה מלו''ז ראש הממשלה שפרסם משרדו לפני דקות ספורות. על פי התוכנית, יושקעו כ-50 מיליארד שקל בפרויקטי רכבות שיחבר את הפריפריה למרכז הארץ.

עוד נודע ל"גלובס" כי היום התקיימה ישיבה בת ארבע שעות סביב היקף הפרויקט. בדיון השתתפו שר האוצר, יובל שטייניץ, שר התחבורה ישראל כץ וכמובן ראש הממשלה עצמו. עוד נודע כי בינתיים לא התקבלה כל החלטה לגבי היקף הכספי הסופי של התוכנית, דבר שבאוצר רואים כהישג, שכן עד לפני מספר שבועות ראש הממשלה היה משוכנע כי יש להשקיע 50 מיליארד שקל.

בסביבתו של רה''מ טוענים כי "התוכנית תובא לאישור באחת מהישיבות הקרובות לאחר גיבושה הסופית ובה יוחלט איזה פרויקטים הולכים לתכנון מפורט ואיזה לביצוע ישיר במועד הקרוב. בסביבתו של ראש הממשלה עדיין מכחישים כי נתניהו החליט לאחרונה לצמצם את ההשקעה המקורית לסכום קטן אך יחד עם זאת, לא מוכנים שם לאשר כי התוכנית תתוקצב כפי שהציע הוגה התוכנית, אורי יוגב, יועצו הקרוב של ראש הממשלה. השבוע נחשף ב"גלובס" את חילוקי הדעות הקשים הקיימים בין אגף התקציבים באוצר לבין יוגב עצמו.

לטענה כאילו תוכנית "נתיבי ישראל" גובשה בהעדר עבודת מטה, אין על מה להסתמך" כתב יוגב במכתב חמור ששיגר לממונה על אגף התקציבים, אודי ניסן, אשר מתנגד נחרצות לתוכנית.