תרו מפסיקה פעילות במתקן ייצור באירלנד שהסב לה הפסדים

בשנים האחרונות הגיעה תרו למסקנה כי הפעילות באירלנד מעיקה על החברה

חברת התרופות החיפאית תרו מפסיקה את פעילותה במתקן ייצור סטרילי שיש לחברה הבת שלה באירלנד. ההחלטה אמורה, לפי הודעת תרו, לשפר את הכנסות החברה ואת תזרים המזומנים כמעט מיידית מביצוע הפעולה.

הפסקת פעילות הייצור בעיר רוסקראה (Roscrea) שבאירלנד צפויה להתבצע בסוף מארס, ו-30 עובדי המפעל יפוטרו ככל הנראה. תרו מציינת בהודעתה שהיא נמצאת בדיונים עם העובדים. פעילותה של תרו באירלנד החלה בשנת 2003, כאשר רכשה את המתקן למחקר וייצור פרמצבטי ברוסקראה. ד"ר בארי לויט, יו"ר תרו, אמר אז ל"גלובס" כי הפעילות באירלנד אמורה להאיץ את התרחבות החברה באירופה.

בשנים האחרונות הגיעה תרו למסקנה שהפעילות באירלנד מעיקה על החברה. ב-2006, למשל, נאלצה החברה לרשום הפחתה שאינה במזומן בסך 27 מיליון דולר בגין שווי המתקן באירלנד, ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2009 נרשמה הוצאה נטו בסך של 6.5 מיליון דולר המתייחסת להפעלת המתקן.

הנהלת תרו מעריכה שטובת החברה ובעלי המניות שלה דורשת את הפעילות, לשם הפסקת צבירת ההפסדים בגין המפעל, וכן הפסקת השקעות ההון שנדרשות לצרוך השגת יעילות תפעולית דומה למפעלי הייצור האחרים של החברה. אולם בתרו כמו בתרו, "טובת בעלי המניות" הוא מושג שכל אחד מהצדדים המעורבים במאבק השליטה על החברה מפרש אחרת. סאן ההודית, שמחזיקה בכ-40% ממניות תרו ונאבקת על השליטה בה מול מייסדי החברה, מסרה היום בתגובה כי "ההנהלה שהובילה את תרו אל סף פשיטת רגל שוב מציגה ביצועים גרועים". לטענת סאן, בעלי המניות צריכים לשאול את עצמם, "אם החברה באמת רווחית כמו שהדירקטוריון טוען, למה סוגרים מפעל ומפטרים עובדים?".

תרו נסחרת ברשימת ה-pink sheets בארה"ב, אליה עברה מכיוון שלא פרסמה דוחות כספיים במועד. לפי תוצאות פיננסיות בלתי מבוקרות, תרו רשמה בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2009 הכנסות של 276.6 מיליון דולר, ורווח נקי בסך 33.3 מיליון דולר.