פשרה: שכר השופטים יעלה בשתי פעימות ב-2010 וב-2011

ההצעה, שככל הנראה מוסכמת על נציגות השופטים, גובשה במהלך פגישה שהתקיימה בין יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לבין שר המשפטים יעקב נאמן ■ ההצעה תובא מחר לאישור חברי ועדת הכספים

הושגה פשרה: שכר השופטים יעלה בשתי פעימות ב-2010 וב-2011. לאחר שוועדת הכספים של הכנסת דחתה את בקשת נציגות השופטים לעדכן את שכרם בשיעור של 3.3% לאחר שהוקפא ב-2008, צפויים מחר (ב') חברי הוועדה לאשר הצעת פשרה שנוסחה על-ידי שר המשפטים, יעקב נאמן.

על-פי ההצעה, יועלה שכרם של השופטים בשני שלבים: מחצית מהסכום בשנה הנוכחית, ומחציתו ב-2011.

ההצעה, שככל הנראה מוסכמת על נציגות השופטים, גובשה במהלך פגישה שהתקיימה בין יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לבין השר נאמן לאחר הדיון הקודם.

על אף התנגדותו האישית של גפני להעלת שכר השופטים, הוא צפוי להביא את ההצעה לאישור חברי ועדת הכספים. על-פי ההערכות, חברי הוועדה יאשרו את ההצעה.

בשיחה עם "גלובס" סירב גפני לומר אם יצביע בעד או נגד הפשרה."למרות שעל-פי החוק הנושא נתון להחלטתי, העברתי את ההכרעה לפתחה של הוועדה, ומחר יתבקשו החברים להצביע בעדה או נגדה".

בדיון הקודם נחלקו חברי הוועדה לשניים: 4 חברי כנסת הצביעו בעד העלאת שכר השופטים - שלי יחימוביץ' (עבודה), שי חרמש (קדימה), אלכס מילר (ישראל ביתנו) ואחמד טיבי (תע"ל); ואילו 4 התנגדו - חיים אורון (מרצ), יו"ר הוועדה משה גפני (יהדות התורה), פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) ואמנון כהן (ש"ס).

נציג האוצר בדיון, יוסי כהן, המשנה לממונה על השכר באוצר, אמר כי יש מקום להשיב את הכסף אבל לא בעיתוי זה. "כל עוד יש הפחתות שכר במגזר הציבורי, אין מקום לביטול ההקפאה", אמר.