מסתמן: תוכנית הרכבות תאושר בחצי מהתכנון - 25 מיליארד ש'

תוכנית "נתיבי ישראל" המיועדת לפרוס תשתית רכבות וכבישים חדשים לאורכה ולרוחבה של המדינה תאושר ביום רביעי הקרוב ■ מסתמנת פשרה בין עמדתו של אורי יוגב, לבין עמדת שר האוצר יובל שטייניץ

תוכנית "נתיבי ישראל" המיועדת לפרוס תשתית רכבות וכבישים חדשים לאורכה ולרוחבה של המדינה תאושר ביום רביעי הקרוב. עם זאת, היא תתוקצב רק במחצית מהסכום המקורי, כלומר 27-25 מיליארד שקל, כך מעריכים היום (א') בכירים בירושלים המעורבים בגיבוש התוכנית. הבוקר נמסר כי ביום רביעי הקרוב צפויה להתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת אשר תעסוק אך ורק בתוכנית, ובה צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא את התוכנית לאישור.

לפי הערכות, מסתמנת פשרה בין עמדתו של הוגה התוכנית ויועצו הכלכלי האישי של נתניהו, אורי יוגב, לבין עמדת שר האוצר יובל שטייניץ. לפי הפשרה, התוכנית תאושר בהתאם לציפיות של יוגב, אך תתוקצב רק בחצי ממה שיוגב דרש, בהתאם לבקשת שר האוצר. בנוסף, התקציב שיושקע יהיה לתוכנית רב שנתית של 8-9 שנים, בעוד שבתכנון המקורי דובר על 15 שנה. "המנגנון שהציע ראש הממשלה הוא פשוט: מה שמוכן לביצוע יתוקצב; מה שלא מוכן יתוכנן וגורלו יוכרע בעתיד. לפיכך, כעת יוקצו כ-20 מיליארד שקל", אמר גורם המעורב בתהליך.

שלושת הפרויקטים המרכזיים שצפויים לצאת לביצוע באופן מיידי הם 'רכבת העמק' (המחברת בין חדרה, עפולה ובית שאן), רכבת עכו-כרמיאל והארכת כביש שש (המשך הסלילה עד כברי). נציין כי האוצר מתנגד לבניית רכבת העמק ולבניית רכבת כבדה שתחבר בין עכו לכרמיאל (הוצעה רכבת קלה).