אפריקה מבהירה: עד לאישור ההסדר לא ישולמו הריבית והקרן

מחר ה-23 בפברואר היתה אמורה אפריקה ישראל לשלם ריבית בשיעור 1.3% למחזיקי אג"ח י"ב שהם כ-5.08 מיליון שקל, ו-1.3375% שהם כ-2.08 מיליון שקל למחזיקי אג"ח י"ג ■ האסיפה בה צפוי להיות מאושר הסדר החוב צפויה להתקיים ב-14 במארס

חברת אפריקה ישראל מבהירה כי עד לביצוע הסדר החוב - לא תשלם החברה תשלומי קרן או ריבית בגין אגרות החוב (כמו גם בגין כל חוב לתאגיד בנקאי). החברה מציינת כי בכתב ההתחייבות שנחתם על ידה ב-13 באוקטובר 2009 כלפי נציגות מחזיקי האג"ח והנאמנים לאג"ח מצויין כי - החל מה-5 בינואר ועד למועד ביצוע ההסדר המוצע - לא תשלם החברה את אותם התשלומים.

מחר ה-23 בפברואר היתה אמורה אפריקה לשלם ריבית בשיעור 1.3% למחזיקי אג"ח י"ב שהם כ-5.08 מיליון שקל, ו-1.3375% שהם כ-2.08 מיליון שקל למחזיקי אג"ח י"ג.

בהתאם להוראות ההסדר המוצע, סכומי הקרן או הריבית שלא ישולמו ימשיכו להיצבר עד למועד הקובע להסדר המוצע (מועד שייקבע לאחר אישור ההסדר המוצע, בתיאום עם הבורסה ונציגות מחזיקי אגרות החוב).

אתמול, ה-21 בפברואר הודיעה הבורסה לחברה ולנאמנים למחזיקי האג"ח, כי על פי כללי הבורסה אין בהוראות ההסדר המוצע כדי למנוע ביצוע התאמת שערים לאג"ח "אקס ריבית" ו/או מחיקת כמות אגרות החוב מהמסחר בגין פירעון קרן (חלקי או מלא) במועד הקובע לכל תשלום כאמור עפ"י תנאי האג"ח המקוריים.

לאור הודעת הבורסה, ומבלי לנקוט בעמדה בדבר משמעות ביצוען של פעולות טכניות אלה במערכות הבורסה ועל מנת להסיר כל חשש להיווצרותה של אי-בהירות, פועלת אפריקה ישראל לקבלת אישורם של נציגות מחזיקי האג"ח והנאמנים לאג"ח לדחייה פורמאלית של כל מועדי תשלום הקרן והריבית בגין האג"ח למועד שיחול לאחר מועד אסיפת מחזיקי אגרות החוב, אשר נכון להיום מיועדת להתקיים ב-14 במארס.