מחקר: קרנות הגידור כבר לא חוששות להשקיע בחברות במצוקה

כך עולה מסקר HedgeWorld & Dykema של רויטרס לשנת 2010 ■ הקרנות צפויות להגדיל את הרווחים מנכסים שלא נפרעו אם הן יימנעו מהליכי פירוק ויאפשרו לבעלי החוב להתאושש

קרנות גידור יגבירו השנה את מעורבותן בחובות במצוקה ובמניות, בציפייה להרוויח מהם יותר, כך עולה מסקר HedgeWorld & Dykema של רויטרס לשנת 2010.

לפי הסקר שערכו שירות החדשות היומי HedgeWorld וחברת עורכי הדין Dykema, התחומים האטרקטיביים ביותר להשקעות בנכסים במצוקה ב-12 החודשים הקרובים הם בנקאות, אנרגיה ושירותי בריאות (כולל תרופות).

פחות סיכון

מבין 120 מנהלי קרנות גידור שהשיבו לשאלון שנשלח באי-מייל בדצמבר ובינואר, 65% אמרו שלפחות תיק אחד שלהם מושקע בחברות במצוקה פיננסית, לעומת 53% בסקר מקביל שנערך לפני שנה. יותר משליש מהמנהלים מסרו שהם השקיעו לפחות 20% מהתיקים שלהם בחובות במצוקה (בלתי נפרעים), עלייה מ-10% בשנה שעברה.

רוב המנהלים שנסקרו העריכו שפרופיל הסיכון של חברות במצוקה יישאר ללא שינוי או יפחת השנה, מה שאומר שקרנות גידור צפויות להגדיל את הרווחים שלהן, אם הן יימנעו מהגשת תביעות לפירוק חברות כאלה לבתי משפט. "התחושה היא שיש פחות סיכון לפשיטות רגל, והתשואות על סוגי ההשקעה הללו יהיו גבוהות יותר", אמר ריק בנדיקס, האחראי על תחום פשיטות הרגל בחברת Dykema.

בעוד שרוב הנסקרים מתכננים להשאיר בידיהם את אחזקות החוב שלהם, 39% אמרו שהם מתכוונים למכור חובות כאלו בשנת 2010, עלייה מ-23% בשנה שעברה. בנוסך לכך, מנהלי קרנות גידור קונים יותר חובות ללא ביטחונות, שנמכרים לעיתים בהנחות גדולות.

יהיו שוות יותר

המגמה הזו משקפת את האמונה המתחזקת שלהם שחברות שלא פונות לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים מתוקף החוק לפשיטות רגל, יהיו שוות יותר ויוכלו לפרוע לא רק חובות מגובים על-ידי נכסים, אלא גם חובות ללא גיבוי, אמר בנדיקס.

קרנות גידור קונות גם יותר מניות בחברות במצוקה. במקרה של הכרזה על פשיטת רגל, בעלי המניות הם האחרונים בתור לקבלת פיצוי, ובדרך כלל הם מאבדים את כל אחזקתם. הסקר מצא ש-49% ממנהלי קרנות הגידור השקיעו במניות של חברות במצוקה בשנה האחרונה, עלייה מ-41% שעשו כך לפני שנה.