הנתונים הסופיים מאשרים: הצמיחה בגרמניה נבלמה ברבעון 4

נתוני הסחר הוסיפו 2% לתמ"ג כתוצאה מירידה ביבוא ועלייה ביצוא ■ הצריכה הפרטית הורידה את התמ"ג ב-0.6% והנזילות במלאים הקטינה את התמ"ג ב-1.2%, כך שבסופו של דבר הנתון לא השתנה.

נתוני התמ"ג הסופיים בגרמניה הצביעו על כך שהצמיחה הכלכלית בכלכלה הגדולה באירופה קפאה בשלושת החודשים האחרונים של 2009.

התמ"ג של גרמניה לא השתנה במהלך הרבעון הרביעי של 2009, כאשר היקף הסחר הוסיף 2% לתמ"ג כתוצאה מירידה ביבוא ועלייה ביצוא. הצריכה הפרטית הורידה את התמ"ג ב-0.6% והנזילות במלאים הקטינה את התמ"ג ב-1.2%, כך שבסופו של דבר הנתון לא השתנה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מעריכים כי "נתונים אלה מחזקים את ההערכות כי הבנק האירופי המרכזי יותיר את שער הריבית על שפל של כל הזמנים למשך זמן ארוך אשר יוביל למעשה להתפתחותו של פער ריביות לטובתו של הדולר האמריקני. התפתחות שכזאת תכביד מאוד על המטבע המאוחד".

"התוצר המקומי האמריקני להיות גבוהה מהתמ"ג האירופי ב-1.65% בממוצע במהלך השנתיים הקרובות ולמעשה להיות השני בגובהו (אחרי אוסטרליה) מבין מדינות ה-10G. אין ספק כי הדבר מאותת על חולשה אפשרית של האירו למול הדולר האמריקני בטווח הארוך לנוכח פער הריביות האפשרי".

הכלכלה הגרמנית יצאה מהמשבר הפיננסי העולמי ברבעון השני של 2009 והציגה שני רבעונים של צמיחה חיובית לפני שנבלמה ברבעון הרביעי. ב-2008 התכווצה הכלכלה הגרמנית ב-5%.