ויטה פרי גליל על סף חתימה לרכישת מפעל מילוז שבנהריה

המו"מ כבר הגיע לישורת האחרונה ואף סוכם עקרונית עם ההסתדרות כי עובדי המפעל ימשיכו לעבוד תחת הסכם קיבוצי, אולם העסקה טעונה את אישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן

קבוצת ויטה פרי גליל, שבבעלות זכי שלום ומשפחת קופרלי המחזיקים ב"חצי חינם", ניהלו בימים האחרונים מו"מ מתקדם לרכישת מפעל "מילוז" שבנהריה, הנמצא בבעלות יעקב צ'אסקלה ומשה אורבך.

ל"גלובס" נודע כי המו"מ כבר הגיע לישורת האחרונה ואף סוכם עקרונית עם ההסתדרות כי עובדי המפעל ימשיכו לעבוד תחת הסכם קיבוצי, אולם העסקה טעונה את אישורה של הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן.

עסקה שכזאת מחייבת את התערבותה של הממונה על ההגבלים, שכן מפעל מילוז עוסק בעיקר בייצור רסק עגבניות (תחת המותג "טל"), ואילו גם פרי גליל עוסקת בפעילות הזו לצד פעילות נוספת. הן הבעלים של מילוז, הן הבעלים של פרי גליל והן בהסתדרות, מקווים היום כי הממונה על ההגבלים תתחשב לא רק בסוגיית התחרות בענף, אלא גם בעובדה שישנה כוונה אמיתית לרכוש את המפעל כעסק חי, מבלי לפגוע בעובדים. י

צוין כי הממונה על ההגבלים היא שדרשה מבעלי מילוז למכור את המפעל, שכן הם מחזיקים בחברת "פריניר", שמייצרת גם היא רסק עגבניות. רק בשבוע שעבר נודע כי הנהלת מילוז החליטה לפטר 37 עובדים קבועים במפעל, זאת מתוך מצבת כוח אדם של 100 עובדים קבועים ועוד כ-400 עובדים "עונתיים".

ביום חמישי האחרון, בעת דיון בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה שעסק בדרישת ההסתדרות להוצאת צווי מניעה נגד הפיטורים, הגיעו הצדדים להסכמה לפיה לא יפוטר לפי שעה אף עובד. עוד נודע בסוף השבוע שעבר כי מפעל מילוז נקלע ככל הנראה לקשיים כספיים. עובדה זו התגלתה בעתירה שהגישה נגד הנהלת המפעל חברת "פז", על כך שמילוז לא עמדה בתשלומים לחברה. פז טענה כי הבנקים צמצמו לאחרונה את קווי האשראי למפעל, וזאת בעוד שהנהלת המפעל הציגה בפני פז "מצג שווא" לכאורה לפיו אין לה בעיות פיננסיות.

העובדה שהנהלת מילוז איימה לפטר 37 עובדים, יחד עם ההד התקשורתי שיצרה ההסתדרות בעקבות המהלך, עשויה להפעיל לחץ לא פשוט על הממונה על ההגבלים לאשר את העסקה המתגבשת.