הממשלה אישרה את תוכנית "מחבר ישראל"

(עדכון) לפני כן ביקש שר האוצר לבטל את קו העמק ועכו-כרמיאל, ולקצץ את התקציב ל-20 מיליארד שיפרסו על פני 15 שנה ■ 19 שרים הצביעו בעד, 4 התנגדו ואחד נמנע

חילוקי דעות סביב תוכנית "מחבר ישראל": אחרי כמה שעות של דיונים, התגלו חילוקי דעות קשים בין שר האוצר, יובל שטייניץ לבין השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, כך נודע ל"גלובס". עם זאת, בסופו של דבר התהליך אושר על ידי הממשלה כש-19 שרים הצביעו בעד, 4 התנגדו ואחד נמנע.

לפני כן דרש שר האוצר לבטל את קו העמק ועכו-כרמיאל, אשר עלותם נאמדת בכ-7 מיליארד שקל, ובכך לקצץ את התקציב ל-20 מיליארד שקל בלבד. עוד דרש שטייניץ, באמצעות הממונה על התקציבים, אודי ניסן, שהתוכנית והתקציב יהיו ל-15 שנה ולא ל-10 שנים כפי שהוצע במתכונת הנוכחית.

עם זאת, השר סילבן שלום התעקש לא רק שלא לבצע אף קיצוץ נוסף, אלא לתקצב גם את הקו מאילת לקריית שמונה. לטענתו, הוא נחוץ כדי לפתח את הפריפריה.

כעת, מסתמן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יבצע שינויים מהתוכנית שהוצגה שלשום, לפיה יושקעו 27 מיליארד שקלים לצורך מסילת קו העמק, עכו-כרמיאל, הארכת כביש 6 עד כברי וחשמול הרכבות החדשות.

כעת, ישיבת הממשלה הופסקה עקב הצבעות בכנסת, אך בסביבתו של נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה נחוש להצביע ולאשר את התוכנית עוד היום, וללא שינויים משמעותיים"