לוין: "פישר יגרום לעלייה בשחיתות ויחזיר אותנו לשנות ה-80"

את הדברים החריפים אמר הממונה על השכר באוצר בראיון לגלי צה"ל ■ "לא יעלה על הדעת שהציבור יצטרך ללמוד מהו השכר של נגיד בנק ישראל כתוצאה מהלשנה. הכל צריך להיות גלוי לציבור"

"האמירה של נגיד בנק ישראל בוועדת הכספים כאילו משרד האוצר עלול לעשות שימוש פסול בנתוני שכר כחלק ממלחמות אישיות - זו אמירה מקוממת ופוגעת ועדיף היה שלא תיאמר". במילים אלו תקף היום (ה') אילן לוין, הממונה על השכר באוצר, את הנגיד סטנלי פישר בעקבות ההתבטאויות החריפות של פישר בוועדת הכספים מוקדם יותר השבוע. לוין אמר את הדברים בראיון לגלי צה"ל.

"הממונה על השכר אף פעם לא עשה שימוש בסמכויות שלו כדי להשפיע על המדיניות הכלכלית של ישראל או על בנק ישראל או על אופן הפיקוח של רשות ני"ע ואפילו לא על מה תשדר רשות השידור", הוסיף לוין.

לוין אמר כי פישר הוא "אישיות מוערכת ביותר במשרד האוצר" והדגיש שישנו שיתוף פעולה בין האוצר לבנק ישראל, אולם באותה נשימה אמר: "לא יעלה על הדעת שהציבור יצטרך ללמוד מהו השכר של נגיד בנק ישראל כתוצאה מהלשנה. הכל צריך להיות גלוי לציבור. אין מה להסתיר ואין ממה להתבייש".

הממונה על השכר ציין כי הוא מחויב לחשוף את השכר במגזר הציבורי מתוקף החוק, וכי הדברים שהציע פישר יחזירו את כלכלת ישראל לשנות ה-80. לדבריו, "בנק ישראל יגרום לעלייה בשחיתות; אם תתקבל הגישה שצריך להתרחק מהפיקוח של הממונה על השכר - נחזור לשנות ה-80".

בתשובה לשאלה האם בנק ישראל עצמו מסתיר נתוני שכר מהאוצר, ענה לוין: "בעבר בנק ישראל הסתיר נתונים ממשרד האוצר והיום כבר לא. אך אם נחזור אחורה זה יפגע בגופים רבים ובכלכלת ישראל. הממונה על השכר נאבק מדי יום נגד גופים שלא נוח להם לפרסם את נתוני השכר שלהם. אלה גופים שהיו בעבר הסדרי שכר והם פגעו בסופו של דבר בתפקודם של אותם גופים".