פורים שמח בבורסה: המעו"ף זינק ב-2.4% לשיא של יותר משנתיים

גלובס tv אפריקה נפלה ב-5.2% בניגוד להלך הרוח החיובי בשוק ■ נמשכת החגיגה במניות הנפט והגז: גבעות עלתה ב-3.3%, זרח ב-9.6% ורציו ב-5.3% ■ זיו סגל: פריצת ה-1,180 עשויה להביא ל"מהלך משמעותי"

הבורסה ממשיכה להתאושש מהמשבר של 2008 ועשתה היום צעד נוסף בדרך לשיא ההיסטורי. מדד המעו"ף עלה היום (ב') לשיא שלא נראה מאז ה-10 בינואר 2008 והוא רחוק כעת 5.3% בלבד מהשיא ההיסטורי שנרשם בשלהי 2007. השוק קיבל זריקת עידוד מהעליות בחו"ל, כאשר החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עלו בכ-0.3-0.5% לכל אורך היום. מחזור המסחר היה ממוצע והסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.

השאלה העיקרית בקרב המשקיעים היא לאן הולכים מכאן. זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", סימן את ה-1,180 נקודות כרמת התנגדות חשובה, אולם פריצת הרמה היום מאשרת את המשך מגמת העלייה. לדבריו, פריצה של 1,180 נק' יכולה להביא ל"מהלך משמעותי" מעלה.

מריל לינץ': "שוק המניות הישראלי ייטיב מהשדרוג למשפחת השווקים המפותחים"

חדשות טובות נוספות הגיעו מכיוון כלכלני מריל לינץ' בישראל, שהעריכו בסקירה הבוקר כי "שוק המניות הישראלי ייטיב מהשדרוג של ישראל למשפחת השווקים המפותחים ב-MSCI. למרות שישראל תהווה רק חלק קטן מהמדד, יש לה מה שדרוש כדי לרשום תשואת יתר: כלכלה חזקה ויציבה עם פוטנציאל ארוך-טווח לעקוף את שיעורי הצמיחה הנהוגים בשווקים המפותחים. וגם המכפילים מפתים".

תחת הכותרת "במלוא הקיטור קדימה", כותבים כלכלני מריל לינץ', כי לפי חישובים שהם ערכו, צפויות דווקא זרימות הון פאסיבית פנימה לשוק הישראלי בהיקף של 3.3 מיליארד דולר בחודשים מאי ויוני, כתוצאה מהשדרוג. כסף פאסיבי הוא כסף שחייב לעקוב אחר המדד, לדוגמה באמצעות תעודות סל או קרנות נאמנות. "אנו מעריכים כי מרבית הסכומים יופנו למניית טבע (2.1 מיליארד דולר) והמשקיעים יתמקדו בעיקר ב-5 שמות: טבע , כי"ל , בזק , לאומי ופועלים ", נכתב בסקירה. "השדרוג של ישראל ב-MSCI יציב אותה במקום אליו היא שייכת באופן טבעי".

אפריקה ישראל שוב במוקד

המשקיעים בתל אביב יערכו מחר (ג') היכרות ראשונה עם מדד הביומד הטרי. על פי פרסום הבורסה מסוף השבוע האחרון, "3 הגדולות" של הממד הן גיוון , קמהדע וקומפיוג'ן , כל אחת במשקל 9.5%. אחריהן מופיעה אבוג'ן עם משקל 9.23% וביוליין עם 9.11%.

אפריקה ריכזה כצפוי עניין רב לאחר שבליל יום ה', סמוך לחצות, שיגרה החברה דיווח לבורסה בו היא הודיעה כי אפריקה נכסים תרשום הפסד של כרבע מיליארד שקל ברבעון השני וכי אפי פיתוח תפחית כ-850 מיליון שקל. הסיבה: בדיקות שערכה רשות ני"ע בשווי הנכסים של החברות ברוסיה ומזרח אירופה, אשר אילצו את אפריקה להפחית את שווי הנכסים.

גם סקטור הנפט והגז לא מפסיק לספק כותרות. שותפות חיפושי הנפט והגז רציו רכשה מלפידות-חלץ 10% מזכויות רישיון חיפוש הנפט "שרית". לאחר השלמת העברת הזכויות תחזיק רציו ב- 25% מזכויות הרישיון. בתמורה לזכויות תשלם רציו ללפידות החזר הוצאות עבר בסכום כולל השווה ל-160 אלף שקל בתוספת מע"מ. לאחר העברת הזכויות תמשיך לפידות להחזיק ב-52.5% מהרישיון והשותפות המוגבלת מודיעין - 22.5%.

"כמויות הגז שנמדדו בבוץ הקידוח ב'מגד 5' היו גבוהות פי 10 מכל קידוח אחר שנעשה בשדה מגד", כך מסרה אתמול שותפות חיפושי הנפט גבעות לקראת אסיפת המשקיעים שתתקיים מחר, בה ינסה השותף הכללי להעביר אישור להנפקת יחידות השתתפות ואופציות בהיקף של 25 מיליון שקל. עם זאת, גבעות לא ציינה את כמויות הגז שנמצאו או את המשמעות לגבי היקף הנפט שנמצא במקום, מה שיתגלה כידוע רק לאחר ביצוע מבחני ההפקה באתר.

שותפויות הגז הישראליות המחזיקות בקידוח תמר - ישראמקו , דלק קידוחים , אבנר ואלון, אישרו לנובל אנרג'י, מפעילת הקידוח המחזיקה גם ב-36% מהזכויות במאגר, לרכוש ציוד ולהתקשר בהסכמים לרכישת שירותים עבור פיתוח שדה הגז, בהיקף כולל של 227 מיליון דולר. סכום זה מצטרף לסכום שאושר בעבר על-ידי השותפויות, בגובה של 230 מיליון דולר, כך שכעת ההיקף הכספי של הציוד והשירותים שאישרו השותפויות לנובל להתקשר עבורם מסתכם ב-457 מיליון דולר.

כלל ביוטכנולוגיה הודיעה היום כי תרכוש את חברת ביומדיקל השקעות ב-84 מיליון שקל במניות כת"ב (3 מיליון מניות, 1.25 מיליון אופציות מסדרה 3 ו-28 מיליון שקל מזומן). ביומדיקל היא חברת השקעות שהקימו בעבר משפחת אריסון יחד עם טבע (אחזרת מיעוט) ולן אברמסון (אחד השותפיםה אמריקנים של אריסון בבנק הפועלים). כמו כת"ב, גם היא מנוהלת על ידי חברת הניהול ארטה, בראשות ראובן קרופיק, וגם בה יש לחברת טבע אחזקת מיעוט (33%).

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]