אאודי מתחברת לפלאג: מציגה גירסה היברידית של ה-A8

תערוכת הרכב השנתית בז'נבה מראה כי המתקפה החשמלית של קבוצת פולקסווגן נמשכת ■ גם סיאט חושפת ספורטיבית-חשמלית

המתקפה החשמלית של קבוצת פולקסווגן נמשכת. לאחר שהודיעה על כוונתה לייצר גרסאות היברידיות וחשמליות של הגולף וג'טה חושפת היום פולקסווגן בתערוכת ג'נבה עוד ארסנל של דגמים מחושמלים. הקרוב ביותר לשוק היא גרסה היברידית חדשה של ה-A8 מהדור החדש, שמיועדת להתחרות בגרסאות ההיברידיות של מרצדס S וב.מ.וו 7.

בניגוד למתחרות, שבחרו במנועי בנזין גדולים, אאודי החליטה לחשמל דווקא את מנוע ה-TFSI עם ארבעה צילינדרים בנפח 2 ליטר. בשילוב עם מנוע חשמלי בריא, מייצרת המכונית הספק משולב של 230 כ"ס ומומנט של 48 קג"מ. צריכת הדלק הממוצעת הרשמית שלה עומדת על 16 קילומטר לליטר והיא מסוגלת לנוע על כוח חשמלי בלבד במהירות של עד 65 קמ"ש לטווח מרבי של כ-2 ק"מ.

אאודי A8 מודל 2010
 אאודי A8 מודל 2010

תחת שם המותג אאודי הציגה הקבוצה גם גרסה חשמלית-נטענת של ה-A1 החדש, עם מנוע בהספק 102 כ"ס שמקבל גיבוי ממנוע בנזין קטן. ה-A1 החשמלית מסוגלת להשיג טווח נסיעה רצוף של כ-250 קילומטר ורושמת צריכת דלק ממוצעת תיאורטית של יותר מ-50 ק"מ לליטר.

ואילו סיאט, המותג הספורטיבי של המשפחה, חושף אב טיפוס של מכונית קופה ספורטיבית-עירונית עם הנעה חשמלית לגמרי. המכונית, שמיועדת לארבעה נוסעים קצרה בכ-28 ס"מ מסיאט איביזה אולם רוחב נכבד וגובה מינימאלי מעניקים לה פרופיל ספורטיבי. היא מסוגלת להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ומהירותה מוגבלת ל-160 קמ"ש. לא ידוע על כוונות ייצור

סיאט קופה ספורטיבית-עירונית
 סיאט קופה ספורטיבית-עירונית