צרפתית בקליק: מה מציעים אתרי האינטרנט ללימוד שפות

החל מקורס חינמי, שבעיקר מספק היכרות בסיסית עם השפה, ועד תוכנית לימודים מסודרת ומשולבת עם מורים פרונטליים בעלות של אלפי שקלים - האינטרנט מציע שפע של דרכים ללמוד כל שפה בעולם

לימוד שפות מקוון קיים היום באינסוף וריאציות על גבי הרשת - בשפות שונות, בשיטות שונות, בתשלום או בחינם. גם אם הלימוד המקוון לא תמיד מעמיק, אלא בא לרוב רק ככלי עזר לביסוס ידע קיים או כהכרות ראשונית עם שפה חדשה, ועל אף שהוא דורש לא מעט כישורים אוטודידקטיים, הוא בהחלט יכול לסייע למעוניינים בהרחבת אופקיהם בתחום.

"גלובס" מציג 10 אתרי אינטרנט ששווים הצצה - ואולי גם הרבה יותר מזה.

open culture

* שפות: ערבית, בולגרית, קטלאנית, סינית, דנית, וייטנאמית, גאלית, קוריאנית, פינית, יידיש, לוכסמבורגית ומה לא - נוסף לשפות השגרתיות יותר.

* מה באתר? אתר המרכז תחת קורת-גג אחת אתרי לימוד רבים של שפות שונות. תחת כל אחת מהשפות מופיעה רשימת אתרי לימוד (או לכל הפחות אתר אחד), לרוב מבוססי אנגלית - כשחובת ההשוואה עליכם; רק תבחרו איזו שפה בא לכם לאמץ.

* אהבנו: את המבחר.

* אהבנו פחות: את הנבירה שזה מחייב באינספור אתרים.

* כמה זה עולה? יש קורסים חינמיים, יש כאלה בתשלום, ויש כאלה המשלבים בין השניים.

* כתובת: www.openculture.com/2006/10/foreign_languag.html

languageguide

* שפות: אנגלית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, איטלקית, סינית, פורטוגזית, יוונית ועוד.

* מה באתר? האתר, למעשה, הוא מעין מילון מדבר - המציג אוצר מילים בסיסי ב-13 באמצעות ציורים המלווים בהקלטות אודיו, בפרקים המחולקים לנושאים שונים. ניתן לבחור באחת מתוך כ-20 שפות בסיס אליהן מתורגמות המילים - כשעברית אינה כלולה בהן, אבל הלמידה נעשית באמצעות ציורים, כך שזה לא מסובך ממילא.

* אהבנו: את הפשטות וההמחשה הוויזואלית.

* אהבנו פחות: רק לרמת מתחילים - ולא ממש מקנה יכולות שיחה.

* כמה זה עולה? חינם. האתר מבוסס על צוות מתנדבים המעלה מעת לעת חומרים נוספים.

* כתובת: www.languageguide.org

my languageexchange

* שפות: מגוון שפות.

מה באתר? מיליון איש, 133 מדינות ו-115 שפות - אלה הנתונים שבהם מתפאר האתר הזה: הרעיון העומד בבסיסו הוא הצורך לשוחח עם דובר שפה מסוימת כדי ללמוד אותה באמת: האתר "משדך" בין אנשים דוברי שפות שונות ומאפשר להם לקיים דיאלוגים כתובים (במייל או בצ'אט) או שיחות וידיאו במטרה לתרגל הדדית את השפות שהם לומדים, תוך שימוש בעזרים כמו שיעורים שונים, משחקי מילים ושירותי תרגום. האתר מיועד, כמובן, לבעלי ידע בסיסי בשפה שהם מבקשים לתרגל (הליך ההרשמה נועד בין השאר למפות מראש את הרמה הקיימת).

* אהבנו: את הרעיון.

* אהבנו פחות: את עיצוב האתר - אבל לא במידה שתפריע להשתמש בו.

* כמה זה עולה? ההרשמה בחינם, וההתקשרות אפשרית לכולם (בתנאי שמשתמש אחר יוצר אתך קשר) - אולם גישה בלתי מוגבלת לכל אנשי הקשר ניתנת רק לבעלי "מנוי זהב", בתשלום של 4-6 דולר בחודש.

* כתובת: www.mylanguageexchange.com

BBC

* שפות: אנגלית.

* מה באתר? אתר ה-BBC מציע לימוד אנגלי-אנגלי, שנועד לשפר את הרמה הקיימת באופן מעניין - סביב כתבות אקטואליות וטקסטים רלבנטיים בנושאים שונים. כתבות שונות מוצגות ומושמעות, כשמילים קשות מודגשות ומפורשות לנוחות הקורא. עוד בתפריט: סרטונים שונים לתרגול, טיפים להגייה נכונה, שאלות גולשים (השאלות ובתשובות מוקראות ולא רק מופיעות בדפוס) והאתר ידידותי ומזמין.

* אהבנו: לא עוד רשימות מילים משמימות וכללי דקדוק יבשים.

* אהבנו פחות: בכל זאת, רק אנגלית.

* כמה זה עולה? חינם.

* כתובת: www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish

internetpolyglot

* שפות: שלל שפות.

* מה באתר? כלים שונים להכרות בסיסית עם שלל שפות - אוצר מילים לפי נושאים שונים (כולל אודיו), מצגת, משחקי תרגום ועוד. מבחר השפות מרשים.

* אהבנו: אפשרות ההרכבה בין שתי שפות שונות ללימוד (שפת בסיס והשפה הנלמדת) מתוך מבחר רחב במיוחד.

* אהבנו פחות: המגבלה המוכרת - הרבה אוצר מילים ומעט מיומנויות שיחה.

* כמה זה עולה? ההרשמה ומרבית השירותים חינם, אך האתר "שומר לעצמו את הזכות לגבות תשלום עבור חלק מהשירותים בהמשך".

* כתובת: www.internetpolyglot.com

prolog media

* שפות: אנגלית, ספרדית, גרמנית וצרפתית.

* מה באתר? שיחונים מצולמים (בהגשת חני נחמיאס) באנגלית, ספרדית, גרמנית וצרפתית. כל קורס מחולק ל-20 פרקים בנושאים שונים מחיי היומיום, עם הנחיה מלאה בעברית ועם תרגום ותעתיק מלא על המסך.

* אהבנו: שמיש לפני נסיעות לחו"ל.

* אהבנו פחות: פלאשבקים קשים מ"בלי סודות", כולל חזרה פעמיים על כל מילה.

* כמה זה עולה? חינם.

* כתובת: www.prologmedia.com

lernu

* שפות: אספרנטו.

* מה באתר? האספרנטו חיה, בועטת ומזמינה להצטרף: אתר להכרות עם השפה הבינלאומית אספרנטו וללמידתה. מדובר במיזם שוודי שתורגם לאתרים בשפות שונות, ושמאפשר הכרות עם השפה הבינלאומית באמצעות שורת שיעורים בדרגת קושי עולה (תוך בחירה בדגש המבוקש - הקשבה ודיבור, הקשבה וכתיבה, כתיבה ובדיקה, למידת מילים); מילונים, תרגולים, משחקים שונים ועוד - הכל, כמתבקש, בליווי קובצי שמע וגם בליווי סרטונים. האתר מפעיל שיעורים וירטואליים באמצעות מתרגלים ומתחזק באדיקות את הקשר עם ובין לומדיו, מציון ימי-הולדת ועד פורומים פעילים.

* אהבנו: תרגום של כל מילה זמין בהקלקה ישירה.

* אהבנו פחות: את העברית המעט צולעת, הגוגלית-משהו, שבה מתורגם האתר (ועדיין - לא במידה מפריעה מספיק).

* כמה זה עולה? חינם.

* כתובת: http://he.lernu.net

INGLA

* שפות: אנגלית.

* מה באתר? קורס מקוון (אך לא חינמי) ללימוד/שיפור השפה האנגלית. שיעורים משודרים בעברית על-פי בחירה, על-פי סדר הרמות המתבקש, בליווי תרגילים אינטראקטיביים, הסברים דקדוקיים נרחבים ועוד. שיעורי האנגלית מוצעים גם בשפה הספרדית, והעלות - 40 דולר. שיעורי דוגמה מוצעים חינם להתנסות.

* אהבנו: אפשרות לפנות אל המורים בכל שאלה (באמצעות טופס מקוון).

* אהבנו פחות: את הממשק המיושן שיכול היה להיראות הרבה יותר טוב.

* כמה זה עולה? שיעורי דוגמה חינם. מנוי לשיעורי אנגלית - 40 דולר.

* כתובת:www.ingla.com/ivrit/heb_aboutus.shtm

אינגליש און-ליין

* שפות: אנגלית.

* מה באתר? האתר, מבית e-teacher הישראלית, מציע לימוד אנגלית על-פי רמות שונות: יסודות, מתחילים, בינוניים, מתקדמים, אנגלית עסקית ואנגלית אקדמית.

* ההוראה באמצעות וידאו-קונפרנס מול מורים מכל העולם, עם עזרי לימוד מקוונים, בקורסים מתמשכים בני עשרות שעות לימוד, בשיעורים יחידניים או בקבוצות של עד 6 תלמידים.

* אהבנו: לנרשמים ניתנת גישה לחומרי לימוד רבים ולשיעורים המוקלטים, גם אם הפסידו אותם.

* לא אהבנו: אף מילה על המחיר באתר.

* כמה זה עולה? המחיר מגיע לאלפי שקלים (לרוב בין 2,000 ל-3,000, אבל בהחלט יכול להגיע ליותר), בהתאם למסלול ולהיקף. לא זול, אבל תחרות ראויה לקורסים אמיתיים בשיטה המסורתית.

* כתובת: www.englishonline.co.il

צ'ייניז וויס

* שפות: סינית.

* מה באתר? האתר, גם הוא מבית e-teacher, מציע לימוד סינית עם מורים סינים מבייג'ינג: סינית שימושית, סינית עסקית או קריאה וכתיבה. הלימוד מתנהל באנגלית. החברה, אגב, מפעילה אתרים דומים ללימוד עברית ועברית מקראית, ליהודי התפוצות, שוחרי תנ"ך וסתם חובבי שפות שאינם דוברי השפה.שני האתרים של החברה, יש לציין, יפים, ידידותיים, מושקעים ומציעים שיעור ניסיון להתרשמות בטרם התחייבות.

* אהבנו: ליהנות מכל העולמות - שיעור עם מורה, ובלי לזוז מהכיסא.

* אהבנו פחות: גם כאן אין אזכור למחירים.

* כמה זה עולה? לרוב בין 2,000 ל-3,000 שקל, בהתאם למסלול ולהיקף.

* כתובת: ChineseVoice.co.il

22
 22