ריקי בכר: "למתיו ברונפמן אין מושג מה קורה בבנק דיסקונט"

גלובס tv כך תקף יו"ר הוועד הארצי של עובדי בנק דיסקונט את בעלי השליטה בבנק ■ עופר עיני היכה על חטא הוועדים: "לפעמים הם חושבים רק על הכיס - ולא רואים שהם מפקירים עובדים ויוצרים שני מעמדות"

"אנחנו היינו מאלה שתמכו במשפחת ברונפמן כשהם ביקשו לרכוש את הבנק, וזו הייתה טעות - קורה. הם הבעלים של הבנק, אבל הם אינם. הם לא משקיעים לא בבנק, לא בעובדים ולא בכלום". כך תקף היום (ד') בחריפות ריקי בכר, יו"ר הוועד הארצי של עובדי בנק דיסקונט , באסיפה מיוחדת בפני כ-5,000 מעובדי הבנק שהתאספו בנמל ת"א.

"לברונפמן אין מושג מה קורה בבנק, הוא לא מתעניין אפילו. הוא מפטר כשבא לו וכשיגיע הרגע יהיו אלה גם אנחנו (הקבועים). לכן אנחנו מוכנים להיכנס לבעלות בבנק, לרכוש מניות. כי בהפקרות שאתה (ברונפמן) עושה אנחנו כבר לא מוגנים", הוסיף בכר.

יו"ר ועד המנהלים בבנק, איציק אביזוהר, סיפר כי הוא הופתע מידיעה שפורסמה השבוע ב"גלובס": "קראתי שבכירים בבנק קיבלו אופציות פאנטום. עד היום חשבתי שפאנטום זה מטוס. פעם דיברו על מצנחי זהב, עכשיו אני מבין מה זה". לדבריו, בדיוק מהסיבה הזו "זו לא בושה לבקש תוספות שכר, כשאנו רואים את הבונוסים שההנהלה מקבלת".

כפי שנחשף אתמול באתר "גלובס", ההסתדרות צירפה לשורותיה מאות עובדים ארעיים בבנק דיסקונט, כחלק מההפנמה כי ההסכמים שהיא עצמה חתמה יחד עם הוועד, הם שיצרו שני מעמדות בתוך הבנק. אל הכנס בנמל ת"א הגיעו רבים מתוך 2,000 העובדים הארעיים בבנק, ושם חיכו להם דוכני החתמה להצטרפות להסתדרות עבור מי שעדיין לא חתם.

אתמול חשפנו כי אחד הדברים שהאיצו את המהלך היה העובדה כי העובדים הארעיים יצרו קשר עם הארגון המתחרה להסתדרות, "כוח לעובדים", ורמזו כי הם עשויים להצטרף אליו. אולם, במהלך הכנס התברר כי התחרות בין הארגונים אינה הסיבה המרכזית. "אנחנו בהחלט מכים על חטא, טעינו כשאפשרנו צורות העסקה כאלה בבנק", אמר ל"גלובס" ריקי בכר. בנאום סוחף שנא עיני, הוא נגע בדיוק בנקודה הזאת: "אני שמח שזה מאבק עקרוני, ומאבקים כאלה הם דרך חיים אצלי. לצערי ועדי עובדים חותמים לפעמים על הסכמים כי הם רואים רק את הכיס, אבל לא מבינים שהם מפקירים עובדים ויוצרים שני מעמדות, כשבסוף זה פוגע גם בהם. אם זה היה מאבק על שכר הייתי מגבה אותו, אבל לא הייתי מגיע לכאן", הוא הבהיר.

בוועד של דיסקונט הקפידו לדבר על איחוד השורות ונגד המעמדות השונים בבנק, אולם נראה כי עדיין לא הפנימו את הדברים לחלוטין. בדיקת "גלובס" מעלה כי על הבמה שבה ישבו כ-20 איש, לא נמצא אפילו נציג אחד של העובדים הארעיים. גם בפגישה שהתקיימה אמש בין הנהלת הבנק לבין נציגי הוועד וההסתדרות, לא היה נציג של הארעיים.