ההצלבה תכניס למכבי ת"א עד 200 אלף דולר מחסויות בערוץ הספורט

הסכם הטלוויזיה מאפשר לצהובים ליהנות העונה מחסויות שנמכרות לשידורי היורוליג ■ עד כה הכניסו כ-650 אלף דולר מחסויות בטלוויזיה ■ סכום זה מצטרף לסכום שקיבלה מכבי עבור מכירת הזכויות ל-‏‏HOT‏ ו-‏yes‏

‎מעבר לעובדה שהניצחון על סיינה (87-92) ביום חמישי האחרון הבטיח למכבי ת"א את העלייה לשלב ההצלבה של היורוליג, האלופה הישראלית תיהנה גם מתוספת הכנסה שעשויה להגיע לכ-200 אלף דולר ממכירת חסויות בערוץ הספורט. כך נודע ל"גלובס".

כחלק מהמעבר של מכבי ת"א מערוצי הברודקאסט לערוץ הספורט (הסכם שנסגר מול חברות ‏HOT‏ ו-yes‏), קיבלה הקבוצה את הזכות ליהנות ממכירת חסויות לשידור בעת משחקיה ביורוליג בערוץ הספורט. רק מהחבילות שנמכרו עד כה - שלב הבתים ושלב הטופ-16 - הכניסה מכבי סכום המוערך ב-650 אלף דולר. הסכום הזה מצטרף לסכום אותו קיבלה מכבי עבור מכירת הזכויות ל-‏‏‏HOT‏ ו-‏yes‏ המוערך בכ-3 מיליון דולר לעונה (מתוך זה נשאר בידיים של מכבי כ-75%, היתר הולך ליורוליג).

כעת תהנה מכבי גם מחבילת חסות למשחקי ההצלבה. זמן הפרסום מוגבל על ידי מועצת הכבלים והלוויין ל-60 שניות בלבד בשעה. כמות המשחקים יכולה לנוע בהצלבה בין שלושה לחמישה משחקים, מאחר שההצלבה משוחקת בשיטת הטוב מחמישה משחקים.

‏סעיף הפרסום והחסויות במשחקי מכבי ת"א הוא אחד המרכיבים המשמעותיים בתקציב של מכבי ת"א. על פי תקציב 2008/09 שפורסם ב"גלובס", הכניסה מכבי כ-5.22 מיליון דולר מסעיף זה בעונה שעברה, והעונה כאמור הצליחה מכבי לצרף לעצמה גם את הפלטפורמה של ערוץ הספורט לטובת פרסום.

עד עכשיו פרסמו במשחקי היורוליג העונה המותגים: מולר (יצרנית החלב), איזי פורקס, שעוני היוקרה פלאנט-טיים, פלאפון, ישראייר, ג'ילט, תמי 4. אגב, זו לא הפעם הראשונה שמכבי מקבלת את ההכנסה עבור הפרסום בטלוויזיה - גם בימי ערוץ 1 נהנו הצהובים בשנים מסוימות מחלוקת הכנסות משידור חסויות בעת משחקי הקבוצה.

המשחק ביום חמישי הקרוב מול ריאל מדריד יקבע באיזה מקום תסיים מכבי את שלב הטופ-16. ניצחון במדריד יאפשר לה לסיים במקום הראשון בבית, וככל הנראה להימנע ממפגש עם ברצלונה החזקה.