רשימת ה-VIP של גולדמן: 50 מניות המועדפות על קרנות הגידור

קרנות הגידור פועלות בחשאי ואינן מפרסמות את תשואותיהן, אך בעידן האינטרנט יש מי שעוקב אחריהן ■ 2009: התיק הניב תשואה של 40% לעומת 27% ב-S&P500 ■ בין 50 האחזקות גם ישראלית אחת

קרנות הגידור עדיין מהוות סוג של "חור שחור" עבור הרוב המוחלט של המשקיעים בשווקים. הסיבה העיקריות - בניגוד לקרנות הנאמנות ותעודות הסל, קרנות הגידור פועלות ב"שו שו" ואינן מפרסמות את התשואות על בסיס יומי וגם לא על בסיס חודשי, בעיקר מכיוון שאינן רוצות לחשוף את האסטרטגיות שלהן.

סיבה חשובה נוספת - קרנות הגידור אינן פתוחות לכל משקיע אלא רק לאחוזים בודדים מהמשקיעים - העשירים ביותר (כדי להכנס לקרן גידור מובילה דרוש בדרך כלל הון של כמיליון דולר לפחות).

עם זאת, מהפכת האינטרנט והמידע עשתה את שלה גם בתחום הזה ומדי פעם ניתן להציץ ולעקוב אחרי פעולותיהם של מנהלי ההשקעות והסוחרים של קרנות הגידור. אתר MarketFolly.com העוקב אחר פעילות 40 קרנות גידור מובילות, פרסם בסוף השבוע את "רשימת ה-VIP של גולדמן זאקס". כלומר, 50 המניות החשובות ביותר לקרנות, אלה שהופיעו לאורך זמן ברשימת 10 המניות המובילות של הקרנות (שלא לצרכי מסחר שוטף).

בין 50 האחזקות הבולטות של קרנות הגידור ניתן למצוא את אפל מחשבים , פייזר , בנק אוף אמריקה , גוגל , ג'יי.פי.מורגן, מיקרוסופט , מאסטרקארד, וולס-פארגו, סיטיגרופ ו-HP. אחזקות בולטות נוספות: מונסנטו, ויזה, סיסקו מערכות , וולמארט, אקסון-מובייל, אורקל , קוואלקום, אינטל , מרק, IBM, פורד מוטורס , מקדונלד'ס, טארגט, קומקאסט, פריפורט-מקמורן וגם טבע הישראלית.

ב-MarketFolly מציינים כי ה"תיק" הזה הניב תשואה של 40% ב-2009 לעומת 27% למדד ה-S&P 500 ותשואה עודפת של 0.81% לרבעון בממוצע מאז 2001.