"נייר חדרה תוקעת מסמר אחרון בארון בתי הדפוס בישראל"

"העלייה הנוכחית של 13% במחיר הנייר תביא לסגירת מאות בתי דפוס עוד השנה ותסכן את מקום עבודתם של 30 אלף העובדים בענף", כך אמר נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה ויו"ר ארגון הדפוס, יהודה אלחדיף

"עלייה חדה במחירי הנייר הביאה למשבר חמור בענף הדפוס בישראל וכ-30,000 עובדים בסכנה", כך אומר היום נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה ויו"ר ארגון הדפוס, יהודה אלחדיף. לטענתו העלייה הנוכחית של 13% במחיר הנייר תביא לסגירתם של מאות בתי דפוס עוד השנה.

אלחדיף מזהיר מפני קריסתו של הענף עקב הודעתה של ספקית הנייר הגדולה ביותר בארץ, נייר חדרה , על עלייתה של 13% במחירם של כל מוצרי הנייר, הן המיוצר והן המיובא. לדברי אלחדיף, עליית המחיר תביא לגל חריף של סגירת בתי דפוס ופיטורי עובדים בשנה הקרובה מאחר ונוכח הביקושים היורדים, לא ניתן יהיה להעמיס את הייקור הצפוי של מחירי הנייר על מחירי עבודות הדפוס.

"עליית מחירי הנייר עליה הודיע היום נייר חדרה תהיה המסמר האחרון בארונם של בתי דפוס רבים, שיפלטו אלפי אם לא רבבות עובדים מחוץ לשוק התעסוקה. בישראל קיימים כיום 1050 בתי דפוס, 960 מהם קטנים, שגם כך נאנקים תחת עלויות ייצור ומימון גבוהות , המביאות להפסדים תפעוליים מתמשכים.", מזהיר אלחדיף.

מחירי התאית - חומר הגלם העיקרי ממנו מיוצר הנייר, עלו בכ-50% בשנה האחרונה עקב מחסור עולמי. לאחרונה, רעידת האדמה בצ'ילה השביתה את פעולתה של יצרנית התאית השנייה בגודלה בעולם ויצרנית נוספת במדינה סגרה את מפעליה עקב מחסור במים ובחשמל, התמוטטות כבישים ומסילות רכבת וסגירת הנמל הראשי המשרת את תעשיית התאית. בנוסף, שביתת עובדי הנמלים בפינדלנד המהווה מרכז עולמי לייצור תאית, הביאה לעצירת הייצור במדינה זו. גם בקנדה הפסיקה לאחרונה את פעילותה אחת מהיצרניות הגדולות בעולם.

בשנת 2009 הסתכם פדיון יצרני הדפוס הקטנים בשוק המקומי בכ- 2 מיליארד שקל.