הבורסה ננעלה בירידות: מדד הבנקים איבד 1.1%; אפריקה הוסיפה 6.7%

עליות במניות אורמת, כור ואלביט מערכות ■ מדד המחירים לצרכן לפברואר יתפרסם ב-18:30 - צפוי לרדת ב-0.3%-0.5% ■ אפריקה תעשיות פרסמה דו"חות טובים ■ ירידות קלות גם באירופה ובאסיה

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ב') בירידות שערים בשיעור מירבי של 1.1% במדד הבנקים. ברקע, המסחר בבורסות ניו יורק פתחה בירידות קלות. המשקיעים בת"א המתינו לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, לאחר סיום המסחר. בבורסות אירופה נרשמות ירידות קלות ובאסיה ננעל המסחר בירידות. מחזור המסחר בת"א הסתכם ב-1.71 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות של כ-0.1%-0.2%, כשהיום תתחיל ישיבת ועדת השווקים הפתוחים של הפדרל ריזרב לקראת ההודעה על המדיניות המוניטארית מחר. הבנק המרכזי צפוי להותיר ביום ג' את הריבית האפסית במשק האמריקני, כמו גם את השפה בו הוא משתמש, לפיה הריבית תיוותר על כנה לפרק זמן ממושך. לא צפוי שינוי בריבית או בהצהרה, מאחר שהכלכלה אינה על קרקע יציבה דיה ואין לחץ מספיק מכיוון המחירים.

אסיה נעלה בירידות על רקע חששות מפני המשך הצעדים של המימשל הסיני להידוק מוניטארי נוסף במטרה לקרר במקצת את הכלכלה הלוהטת ולמנוע התנפחות בועות בחלקים שלה כמו סקטור הנדל"ן.

המדד צפוי לרדת בכ-0.4%

מדד המחירים לצרכן, שיתפרסם היום ב-17:30, צפוי לרדת בחודש פברואר בשיעור שנע בין 0.3% ל-0.5%, כך מעריכים אנליסטים בשוק ההון. מדד פברואר, כמו שני המדדים שקדמו לו, צפוי להיות מושפע מהשינויים בסעיף הדיור שמהווה 21% מהמדד הכללי.

גם הפעם, שיעור הירידה בסעיף הדיור (לרבות שירותי דיור בבעלות הדיירים) יקבע את היקף הירידה במדד. גם החודש צפוי סעיף זה לרדת, אך בשיעור מתון יותר. כמו כן, מדד פברואר יושפע מהוזלה בסך 10% במחירי החשמל שנכנסה לתוקף במחצית פברואר ותתרום 0.3 נקודות אחוז מסך הירידה.

מתכוננים להנפקת עזריאלי

"גלובס" חשף אמש את נתוני קבוצת עזריאלי לקראת הנפקתה הצפויה. הנפקת עזריאלי, אחת ההנפקות הגדולות ביותר שידע שוק ההון הישראלי בשנים האחרונות, צפויה לצאת אל הפועל במאי.

קבוצת עזריאלי, שבשליטת איש העסקים דוד עזריאלי, מתכננת להנפיק 25% ממניותיה לציבור לפי שווי חברה של כ-10 מיליארד שקל (אחרי הכסף), כך שהקבוצה צפויה להיכנס היישר למדד המעו"ף (ת"א 25) ותמוקם בו במקום העשירי. שווי הקבוצה להנפקה יהיה 7.5 מיליארד שקל (לפני הכסף) על בסיס הון עצמי של 7 מיליארד שקל. עזריאלי תגייס 2.5 מיליארד שקל שייכנסו לתוך החברה, כך שלאחר ההנפקה יעלה שווי החברה לכ-10 מיליארד שקל.

אורמת הרוויחה ברבעון הרביעי 27.2 מיליון דולר

אלביט מערכות הגיבה בעליות לאחר שדיווחה על זכייה משמעותי באוסטרליה. החוזה הוא לאספקת מערכות לניהול שדה המערכה המודרני בהיקף של כ-298 מיליון דולר לשלוש השנים הקרובות.

מניית אפריקה המשיכה לרכז עניין גם היום ונסחרה בעלייה חדה, לאחר זינוק של 10% במחזור גבוה אתמול. החברה קיימה אתמול (א') אסיפת נושים כחלק מהשלבים הסופיים לאישור הסדר החוב שלה. למעשה, אישור ההסדר הוא כה ודאי, עד שהמוסדיים כלל לא טרחו להגיע והנוכחות במקום הייתה דלה במיוחד. עם תום האסיפה אמר המנכ"ל איזי כהן: "אפריקה תצא לדרך חדשה ותפתח עידן חדש של יזמות, חידוש הבנייה והצפת ערך. אנחנו נמצאים בתקופה של התייצבות, בתקופה שבהחלט אנו רואים סיכויים טובים מאוד של עליות בעתיד הקרוב".

אפריקה תעשיות פרסמה היום דוחות טובים. בשורה התחתונה דיווחה החברה כי הרווח הנקי בשנת 2009 הסתכם בסך של כ- 43.4 מיליון שקל לעומת כ- 25.3 מיליון שקל ב-2008, מתוכו הרווח לבעלי מניות החברה הסתכם בכ-36.8 מיליון שקל לעומת כ-19.2 מיליון שקל ב-2008.

גם מניית כי"ל המשיכה לרכז עניין לאחר עליה חדה אתמול, שמשכה איתה את חברה לישראל . זאת, בעיקר עקב העלאת תחזית הרווח של פוטאש בסוף השבוע. בשיחה עם "גלובס" אמר אמיר אדר, מנהל מחלקת המחקר במגדל שוקי הון כי "המצב הוא בהחלט טוב, במישור הריאלי מתחילים לראות חדשות חיוביות במקום שליליות בסקטור הדשנים וזה טוב. כי"ל מפרסמת דוחות בעוד כשבוע וחצי וייתכן שאחרי כן נעדכן את מחיר היעד. עכשיו רואים שהשחקניות הגדולות סוגרות את הדברים ולא הקטנות. זה נותן הרבה יותר בטחון בהתייצבות השוק".

חברת אורמת דיווחה הבוקר על תוצאותיה לשנת 2009. את הרבעון הרביעי סיימה החברה עם הכנסות בסך של 97.8 מיליון דולר בדומה להכנסות בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-27.2 מיליון דולר לעומת הפסד של 39 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

פרטנר רשמה עלייה קלה. כלכלני מיטב פרסמו עדכון לסקירתם על המניה עם הורדת דירוג ההמלצה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" ומחיר יעד של 78 שקל. האנליסט ניר זוננברג מעדיף חשיפה לתחום הסלולר דרך סלקום.

חברת שירות המחשוב מטריקס דיווחה הבוקר (ב') על תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2009 כולה. החברה דיווחה על ירידה של 6.8% בהכנסות לרמה של 368.3 מיליון שקל ברבעון הרביעי. בהנהלה מסבירים את הירידה בסיום פעילויות ופרוייקטים ברווחיות נמוכה. בשורה התחתונה דיווחה מטריקס על עליה של 17.4% ברווח הנקי לכ-21.4 מיליון שקל.

הבוקר דיווחנו כי חברת שיכון ובינוי נדל"ן, מקבוצת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון, מכרה את חלקה (50%) במרכז המסחרי שבפרויקט המגורים חלומות זכרון יעקב לחברת אמירי גן תמורת 10 מיליון שקל.

מניית מזור טכנו רשמה עליה חדה לאחר שהחברה דיווחה הבוקר על הצלחה ב-30 ניתוחי עמוד שדרה ראשונים בעולם שבוצעו באמצעות המשתלים של החברה, ה-GO-LIF, לקיבוע חוליות עמוד השדרה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]