חוזה ענק לאלביט באוסטרליה: תספק לצבא ציוד בכ-298 מיליון דולר

החוזה הינו למשך 3 שנים ■ יוסי אקרמן: "מדובר בחוזה מאוד משמעותי לחברה, הבחירה של צבא אוסטרליה מעידה על היעילות והבשלות של המערכות שלנו"

חברת אלביט מערכות , שדיווחה בשבוע שעבר על תוצאותיה לשנת 2009, זכתה בחוזה משמעותי באוסטרליה. החוזה הוא לאספקת מערכות לניהול שדה המערכה המודרני בהיקף של כ-298 מיליון דולר לשלוש השנים הקרובות.

בעקבות ההודעה עברה מניית אלביט מערכות מירידה של 1% לעליה של 3.5% במסחר בבורסה והיא מובילה את המניות במדד המעו"ף.

מדובר בחוזה לאספקה, התקנה, הטמעה ותמיכה של מערכות תקשו"ב (תקשורת, שליטה ובקרה) מרמת החייל הבודד ועד רמת מיפקדת החטיבה, במסגרת התכנית "יבשה 75/125" של הצבא האוסטרלי. מערכות התקשו"ב מתבססות על מערכת ניהול קרב (מענ"ק) לכוחות רגליים, כוחות רק"מ (רכב קרבי משוריין) וחפ"קים נפרסים.

הפרויקט, שיתפרש על פני שלוש השנים הבאות, יהווה חלק מרכזי במסגרת תוכניתו של הצבא האוסטרלי ללוחמה ברשת, הכוללת ציוד חטיבת חיל רגלים במערכות התקשורת וניהול הקרב מהמתקדמות בעולם. היכולות החדשות יגבירו את ההתמצאות הסביבתית של המפקד בשטח, יאפשרו העברה אוטומטית של מסרים וייעלו את הפעילות המבצעית. חשיבותה העיקרית של המערכת היא ביכולתה להקטין באופן משמעותי את סיכוני הפגיעה מ"אש ידידותית" (ירי דו-צדדי), על ידי שיפור הבטיחות והתיאום בין הכוחות השונים של צבא אוסטרליה והשגת יעילות, בטיחות ואפקטיביות מירביות.

יוסי אקרמן, נשיא אלביט מערכות, ציין כי "מדובר בחוזה מאוד משמעותי לחברה, הבחירה של צבא אוסטרליה מעידה על היעילות והבשלות של המערכות שלנו, הנמצאות בשימוש של יותר מ-20 צבאות ברחבי העולם".

האנליסט גיל בשן מבית ההשקעות IBI מציין בתגובה להודעת החברה כי "תחום זה הוא ממנועי הצמיחה החשובים ביותר של החברה, והעובדה שהיא זוכה בחוזים ובהיקפים כאלו הם חדשות טובות מאוד. בשורה התחתונה מדובר בחדשות טובות לאלביט מערכות, כבר זמן מה שהחברה לא דיווחה על חוזה חדש וגדול. השוק מעריך ירידה חדה בשיעורי הצמיחה בשנת 2010 לאזור 2-3%, להערכתנו הצמיחה תסתכם ב 5-6% לעומת 2009 שהיתה שנה חזקה מאוד. חוזה זה מחזק את הערכות שלנו ומדגיש את עוצמתה של החברה".