ביהמ"ש הטיל קלון על ד"ר אריה פיגר שהורשע בקבלת שוחד

פיגר, שכיהן כסגן מנהל המערך האונקולוגי באיכילוב, הורשע בקבלת שוחד מחולי סרטן שבאו להתייעץ עמו ■ משמעות הקלון היא שפיגר לא יוכל כנראה לחזור לעבוד כרופא במערכת הבריאות הציבורית בארץ

ד"ר אריה פיגר לא יוכל לשוב לתפקידו כסגן מנהל המחלקה האונקולוגית בבית-החולים איכילוב - זאת בעקבות החלטת בית משפט השלום בתל-אביב כי בעבירות שבהן הורשע יש משום קלון.

"המעשים בהם הורשע הנאשם מתאפיינים בניצול כספי ציני ומרושע של חולי סרטן ובני משפחותיהם מתוך רדיפ- בצע", כתבה השופטת רחל גרינברג. "תפקידו הבכיר של הנאשם בבית-החולים הקנה לו כוח ושליטה, בהם השתמש לרעה בצורה נלוזה להשגת מטרותיו".

לפני שבועיים גזרה גרינברג את דינו של פיגר, שהורשע בלקיחת שוחד מחולים שבהם טיפל, והטילה עליו 6 חודשי עבודות שירות, 14 חודשי מאסר על-תנאי וכן תשלום קנס ופיצוי בסך 75 אלף שקל למתלוננים.

סניגוריו של פיגר ביקשו מבית המשפט בשבוע שעבר להימנע מהתייחסות לשאלת הקלון, ואולם השופטת דחתה את הבקשה. לדבריה, היא לא התייחסה לשאלת הקלון בגזר הדין המקורי בשל "השמטה מקרית", מה שאיננו מבטל את סמכותה להכריע גם בעניין זה.

בעקבות קביעת הקלון למעשיו של פיגר, הוא צפוי לעמוד לדין משמעתי כעובד עיריית תל-אביב, והליכים אלה עשויים להסתיים אף בפיטוריו מבית-החולים.

תחילת ריצוי עבודות השירות נדחתה, למרות התנגדותו של פיגר, לסוף חודש אפריל.

הפרקליטות הודיעה כי בכוונתה לערער על העונש, וההגנה הודיעה כי בכוונתה לערער על ההרשעה עצמה.