סקר: צרכני חדשות באינטרנט לא מקליקים על פרסומות

סקר של מרכז Pew האמריקני: כ-79% מצרכני החדשות ברשת אמרו כי מעולם לא הקליקו על מודעת פרסומת באתר חדשות ■ רק 19% אמרו כי יהיו מוכנים לשלם עבור הגלישה באתרים אלה

גולשי אינטרנט מעטים בלבד מקליקים על פרסומות באתרי חדשות, ומעטים הגולשים שמוכנים לשלם על קריאת תכנים חדשותיים ברשת - כך לפי סקר שביצע מרכז Pew האמריקני.

הדו"ח מבוסס על סקר שבחן את התאמתם של מודלים עסקיים מקוונים לתכני חדשות מסורתיים. לפי הנתונים, הכנסות העיתונות הכתובה מפרסום ירדו ב-2009 ב-26%. באותה שנה השקיעו העיתונים בארה"ב כ-1.6 מיליארד דולר בהפקת כתבות ועריכתן.

המשאבים שמקצה הטלוויזיה עבור דיווחים חדשותיים קוצצו בכ-50% מאז שנות ה-80, והכנסות הטלוויזיה מפרסומות בזמן שידורי חדשות ירדו ב-2009 ב-8% לעומת 2008.

מהדו"ח עולה כי אתרי הבית של גופי החדשות הוותיקים מושכים אליהם את רוב צרכני החדשות באינטרנט. מ-4,600 אתרי חדשות שנבדקו על-ידי נילסן, 7 האתרים הפופולריים ביותר משכו 80% מהתנועה.

19% מוכנים לשלם על חדשות ברשת

עוד עולה מהנתונים כי 71% מהמשתתפים בסקר אמרו כי הם גולשים באינטרנט לצריכת חדשות, אך 79% מצרכני החדשות ברשת אמרו כי מעולם לא הקליקו על מודעת פרסומת באתר חדשות. רק 35% מצרכני החדשות באינטרנט מנו אתרי חדשות שהגדירו כ"מועדפים", ורק 19% אמרו כי יהיו מוכנים לשלם עבור הגלישה באתרים אלה.